FRIS Case

ONZE LANGST GEKOESTERDE RELATIE: Lees in deze case study over onze relatie met Van Keulen Hout en Bouwmaterialen BV, die al in stand wordt gehouden sinds 1988!

 

 

Case study | Van Keulen Hout en Bouwmaterialen BV

 

 -April 2021-

De relatie tussen Team Loyalty en Van Keulen Hout en Bouwmaterialen gaat verder terug dan het uitvoeren van het relatiebeheerprogramma. ‘Back in the day’ kwam Rolf van Aller voor het eerst in contact met Gertjan van Keulen, die toen Directeur/Eigenaar was. Team Loyalty (weliswaar opererend onder een andere naam) was toen verantwoordelijk voor het uitgeven van het officiële Ajax Magazine, waarbij advertentieruimte werd verkocht aan bedrijven met een groot Ajax-hart. Als onderdeel van de samenwerking kregen adverteerders de mogelijkheid om wedstrijden van Ajax in stadion De Meer te bekijken. Vanaf dit punt is een zeer succesvolle relatie ontstaan die al meerdere decennia voortduurt 

Rolf van Aller | Algemeen Directeur – Team Loyalty 

‘Gertjan was mijn eerste adverteerder in het Ajax Magazine. De verbintenis werd in 1988 afgesloten op de oude locatie van Van Keulen aan het Zeeburgerpad in Amsterdam. Tot op de dag van vandaag zijn wij zakelijk verbonden aan Van Keulen Hout en Bouwmaterialen. Dat vind ik echt heel bijzonder’

In de periode waarin de Johan Cruijff ArenA werd geopend (14 april 1996), is de ontwikkeling ontstaan die heeft geleid tot de huidige dienstverlening van Team Loyalty. Het uitvoeren van interesseonderzoeken (destijds nog allemaal op papier en via de telefax) en het inzetten van evenementen op maat, voor het versterken van klantrelaties. 

Ruud Schroeijers | Adjunct Directeur Verkoop – Van Keulen Hout en Bouwmaterialen BV 

‘Mijn eerste herinnering aan de samenwerking met Team Loyalty was toen we in 1997 met een gezelschap van dertig personen bij Loetje gingen eten aan de Johannes Vermeerstraat. Toentertijd was dit de enige Loetje die er bestond. Het etentje werd gekoppeld aan een bezoek aan de wedstrijd tussen Ajax-Juventus (1-2) in de halve finale van de Champions League. Een prachtige ervaring voor mijzelf en onze relaties!

Sindsdien is de samenwerking met Team Loyalty en Van Keulen steeds verder ontwikkeld tot de werkwijze die we vandaag de dag gewend zijn. Van Keulen maakt jaarlijks een selectie van haar A-relaties maar ook van relaties met groeipotentie. Zij ontvangen uit naam van Van Keulen eerst het interesseonderzoek van Team Loyalty, met aansluitend een persoonlijke uitnodiging voor een passend evenement. Bovendien worden alle relaties van Van Keulen eens in de twee jaar uitgenodigd voor het klanttevredenheidsonderzoek. Op deze manier helpt Team Loyalty om de klantkennis op peil te houden en relaties op een unieke wijze te binden aan de organisatie.

Rene van Griensven | Algemeen Directeur – Van Keulen Hout en Bouwmaterialen BV 

‘Een van de ontwikkelingen die we binnen het relatiebeheerprogramma hebben doorgemaakt is de veelzijdigheid van het event-aanbod. Waar in het verleden vooral voetbal-gerelateerde evenementen werden aangeboden, zoals die in 1997, is het tegenwoordig voor ieder wat wils. Dit verschilt van musicals tot concerten en van autosport tot restaurantbezoek. De grootste ontwikkeling is echter dat we onze klanten de keuzemogelijkheid bieden, om events met eigen invite te bezoeken. Hierdoor geven we ons relatiebeheer een familiair karakter, wat enorm wordt geapprecieerd! Middels deze werkwijze zorgen we voor een ongewone, ongedwongen en vooral onvergetelijke binding met onze klanten.’

Van Keulen heeft klantenbinding hoog in het vaandel staan. Zo worden er tot de dag van vandaag, vaak in samenwerking met partners en/of leveranciers, evenementen georganiseerd voor klanten. Denk hierbij aan sloepentochten, SAIL Amsterdam, wedstrijden in de skybox van de Johan Cruijff ArenA en de persoonlijke favoriet van Ruud: mountainbiketochten! Voor deze evenementen worden meerdere contactpersonen van bedrijven uitgenodigd, met als doel om samen een leuke dag te beleven.

Rene van Griensven | Algemeen Directeur – Van Keulen Hout en Bouwmaterialen BV 

Het programma van Team Loyalty zien we echt als een persoonlijke benadering voor onze klanten. Zo gebeurt het natuurlijk regelmatig dat een Directeur/Eigenaar een bomvolle agenda heeft, waardoor ook privé-tijd schaars is. Dan bieden wij graag een leuk uitje aan voor hem en een eigen invite, waar we zelf niet bij zijn. Zo bieden we quality time aan voor onze klant. Tegelijkertijd zal deze klant wel onthouden wie dit mogelijk heeft gemaakt.’

In de periode tussen 2011 en 2014, is de samenwerking met Team Loyalty voor anderhalf jaar stopgezet. Gertjan van Keulen deed een stap terug en de toenmalige directeur nam het besluit om een flink budget in FC Volendam te investeren om daarmee de naamsbekendheid van Van Keulen in Volendam te versterken. René van Griensven trad in 2013 toe als commercieel directeur en werd een jaar later Algemeen Directeur. Via Ruud kreeg hij kennis van de voorgeschiedenis met Team Loyalty en hij voelde meer voor deze manier van werken. Toen de samenwerking met FC Volendam werd afgebouwd, is Team Loyalty opnieuw in beeld gekomen en zijn we op de ‘oude voet’ verder gegaan. 

Rene van Griensven | Algemeen Directeur – Van Keulen Hout en Bouwmaterialen BV 

We zijn enorm blij met de jarenlange samenwerking. We ontvangen nauwelijks afzeggingen voor evenementen, onze klanten worden professioneel behandeld en Team Loyalty is altijd bereid om mee te denken. Zo hebben we een prachtig arrangement samengesteld voor de viering van ons 110-jarig bestaan, waarbij we met een gezelschap van twintig personen (relaties plus aanhang) de musical Mamma Mia! en de Bowie-musical hebben bezocht. Onder andere door dit soort arrangementen ontvangen wij nog altijd zeer positieve reacties van onze klanten en het thuisfront.’

Het is regelmatig gebeurd dat relaties uit het relatiebeheerprogramma van Van Keulen zelf hebben aangeklopt bij Team Loyalty om een soortgelijk programma voor hun eigen bedrijf te starten. Los van decennialange loyaliteit mogen wij dus ook profiteren van het ambassadeurschap. Dit maakt onze samenwerking met Van Keulen Hout en Bouwmaterialen onze langst gekoesterde relatie!

Ruud Schroeijers | Adjunct Directeur Verkoop – Van Keulen Hout en Bouwmaterialen BV 

‘De gunfactor richting Team Loyalty is zeer hoog! Rolf van Aller heeft daarin natuurlijk al die jaren een grote rol gespeeld. Team Loyalty zal ook voor de komende vijf jaar onderdeel zijn van onze marketingstrategie!’

 

Team Loyalty Contact

PLAN EEN ONLINE DEMO MET ONS IN

Kom in contact met onze consultants en ontdek, via een online presentatie, de mogelijkheden voor uw organisatie

Wveen.com - William van veen