BLOGS
BLOGS
Tikkie-Terug
Tikkie Terug: Zo pas je dit succesvol toe in jouw bedrijf -December 2021- Tikkie Terug, een nieuwe toepassing voor mobiel bankieren, welke diverse...
Loyaliteitsprogramma B2B: voorbeelden die jou op weg helpen
Loyaliteitsprogramma B2B: Voorbeelden die jou op weg helpen In Business to Business (B2B) komt het loyaliteitsprogramma in vele vormen. De...
Skybox? Voorkom dat u ‘Sky’ verkoopt!
Skybox? Voorkom dat u ‘sky’ verkoopt! Skybox: Het inzetten van een Skybox voor klantenbinding, is een bekend Hollands fenomeen. Exploitatie van een...
Zakelijke evenementen: De grootste faalfactoren!
Zakelijke evenementen: De grootste faalfactoren! Zakelijke evenementen organiseren biedt enorm veel kansen om de B2B-relatie te verbeteren. Maar bij...
Loyalty Platform: Ons antwoord op uw vraag
Loyalty Platform: Ons antwoord op uw vraag Loyalty Platform: Op deze pagina zoomen wij dieper in op ons unieke loyalty platform. Wanneer u samen met...
De wet van Frederick Reichheld
De wet van Frederick Reichheld: Investeren in het grootste groeipotentieel Heeft u gehoord van best-selling auteur Frederick Reichheld? De meesten...
Loyalty Programma: Begin goed, eindig succesvol
Loyalty Programma: Begin goed, eindig succesvol Waarom heeft het ene bedrijf meer succes met een loyalty programma dan het andere? Veel...
Wat is klantenbinding?
Wat is klantenbinding? Klantenbinding is een strategie die het behoud van bestaande klanten en een verhoging van haar bestedingen stimuleert. Door...
Klantloyaliteit verhogen? Let op deze 4 trends in 2022
Klantloyaliteit verhogen? Let op deze 4 trends in 2022 Hoe verhoogt u de klantloyaliteit bij uw B2B-relaties? Het sleutelwoord is ‘trendwatching’!...
De (onderschatte) waarde van de ‘Human Touch’
De (onderschatte) waarde van de ‘Human Touch’ Dit artikel is onderdeel van een vierdelige serie omtrent het thema: ‘Relatiebeheer als...
Het ongevraagd overtreffen van verwachtingen
Het ongevraagd overtreffen van verwachtingen Dit artikel is onderdeel van een vierdelige serie omtrent het thema: ‘Relatiebeheer als...
Het profijt van Klantbehoud t.o.v. New Business
Het profijt van Klantbehoud t.o.v. New Business Dit artikel is onderdeel van een vierdelige serie omtrent het thema: ‘Relatiebeheer als...
Loyaliteit verhogen op de ‘Team Loyalty’ manier
Loyaliteit verhogen op de ‘Team Loyalty’ manier Dit artikel is onderdeel van een vierdelige serie omtrent het thema: ‘Relatiebeheer als...
4 Communicatie tips voor klantenbinding
4 Communicatie tips voor klantenbinding Uit onderzoek blijkt dat gemiddeld 80% van het marketingbudget bij bedrijven wordt besteed aan het werven...
Klantenbinding als onderdeel van uw (duurzaam) beleid?
Klantenbinding als onderdeel van uw (duurzaam) beleid? Zorgt u goed voor uw klant? Voelt uw klant zich gezien? Gehoord? Verbonden? Dit lijkt...
Leren van de klantloyaliteit in de sportwereld
Leren van klantloyaliteit in de sportwereld De meeste sportliefhebbers staan voor de volle 100% achter een club of hebben een favoriete sporter. Er...
Meer loyale B2B klanten in vier stappen
Meer loyale B2B klanten in vier stappen Loyale klanten praten positief over uw bedrijf en blijven langer klant dan niet loyale klanten. Het is dan...
Hoe de NPS de klantloyaliteit vehoogt
Hoe de NPS de klantloyaliteit vehoogt In ons vorige artikel over de Net Promoter Score(NPS) hebben wij uitgelegd wat de NPS inhoudt, hoe het werkt...
Business Events: Beste recept voor maximaal rendement
Business Events: Beste recept voor maximaal rendement Business Events: Met het organiseren of bezoeken van business events, bouwt u aan een sterke...
5 november: Dag van de KLANT
05 november: Dag van de KLANT Wat ons betreft is het 365 dagen per jaar de dag van de klant. Toch kunnen wij de vijfde van november niet zomaar...
De 4C’s van B2B klantenbinding
De 4C’s van B2B klantenbinding Menig B2B bedrijf heeft als doelstelling de klantloyaliteit te vergroten. Desondanks zijn er slechts een...
Business Seats: Sla de plank niet mis
Business Seats: Sla de plank niet mis! Business seats: Bedrijven slaan massaal de plank mis, bij de exploitatie van business seats. Dit terwijl u in...
Instant gratification en de kracht van evenementen
Instant gratification en de kracht van evenementen Wat is instant gratification? Jarenlang zegels sparen en bij een volle kaart korting krijgen op...
Succesvolle B2B en B2C: wat is het geheim?
Succesvolle B2B en B2C: wat is het geheim? De intenties van B2B en B2C klanten bij het kopen van producten zijn meer op elkaar gaan lijken. Klanten...
De voordelen van Klant-DNA
De voordelen van Klant-DNA Wat is klant-DNA? Klant-DNA is een uitgebreid profiel over de klant. Zoals met menselijk DNA een persoon kan worden...
3 tips die het succes van een loyaliteitsprogramma vergroten
3 tips die het succes van een loyaliteitsprogramma vergroten Loyaliteit is een emotie die wordt versterkt door een positieve ervaring. En door...
Waarom we meer moeten investeren in klantsucces
Waarom we meer moeten investeren in klantsucces Aandacht voor de zakelijke relatie leidt tot hogere betrokkenheid van klanten, meer afname van...
De invloed van customer experience, 10 voorspellingen.
De invloed van customer experience, 10 voorspellingen. We leven in een tijd waarin de klant het voor het zeggen heeft. Door het grote aanbod en de...
Wat bepaalt de klantloyaliteit van een zakelijke relatie?
Wat bepaalt de klantloyaliteit van een zakelijke relatie? “Klanttevredenheid en klantloyaliteit worden mede bepaald door de verwachtingen van een...
Waarom klantenbinding belangrijk is voor Business-to-Businesses
Waarom klantenbinding belangrijk is voor Business-to-Businesses “Get closer than ever to your customers. So close that you tell them what they need...
B2B klantenbinding in 2025
B2B klantenbinding in 2025 We leven in een tijd met veel keuzevrijheid. 20 varianten van pindakaas in het schap, honderden series on-demand en...
Hoe persoonlijke service de klantloyaliteit verhoogt
Hoe persoonlijke service de klantloyaliteit verhoogt 90% van de positieve klantervaringen ontstaat door het oplossen van problemen en het geven van...
Wat is customer intimacy?
Wat is customer intimacy? Customer intimacy is het ontwikkelen, opbouwen en onderhouden van een relatie met de individuele klant. Hierbij verzamelen...
Het geheim van een uniek relatie-evenement
Het geheim van een uniek relatie-evenement Iedere dag ontvangt menige zakenrelatie uitnodigingen voor relatie-evenementen. Een seminar, een...
Wat is klanttevredenheid?
Wat is Klanttevredenheid? Klanttevredenheid zegt iets over in hoeverre de producten en de diensten van een bedrijf aan de verwachtingen van de klant...
Wat is marketing automation?
Wat is marketing automation? Marketing automation is een manier om (potentieel) klantgedrag te analyseren, zodat een bedrijf zijn doelgroepen...
Hoe maak je van een CRM een slimme marketingtool?
Hoe maak je van een CRM een slimme marketingtool? Uit recent onderzoek blijkt dat 80% van de bedrijven in hun CRM niet meer over hun klanten opslaan...
Wat is CRM?
Wat is CRM? CRM is een afkorting van Customer Relationship Management. CRM stelt een bedrijf in de gelegenheid klantgegevens te verzamelen en in één...
Loyale klanten herkennen
Loyale klanten herkennen Meer rendement uit loyale klanten halen? Maak allereerst het juiste onderscheid tussen tevreden- en loyale klanten. Want...
Waarom aandacht voor de bestaande klant belangrijk is
Waarom aandacht voor de bestaande klant belangrijk is Bij een groot aantal bedrijven gaat 60% tot 80% van de uitgaven naar het binnenhalen van...
Vijf tips voor B2B klantenbinding via social media
Vijf tips voor B2B klantenbinding via social media In ons artikel Klantbeleving als bedrijfsdiscipline laten wij zien hoe KLM met haar...
Waarom B2B’s direct moeten beginnen met Social Media
Waarom B2B’s direct moeten beginnen met Social Media 70% van de zakelijke markt gebruikt social media om informatie te verzamelen over een bedrijf,...
Eén-op-één marketing en klantenbinding in B2B
Eén-op-één marketing en klantenbinding in B2B “Customers have free will and memories, so the treatment they receive from you today has an effect on...
In vier stappen naar succesvolle klantenbinding
In vier stappen naar succesvolle klantenbinding Klantenbinding zorgt voor een verhoging van het aantal loyale klanten. Onderzoek wijst uit dat maar...
De Net Promoter Score
De Net Promoter Score De Net Promoter Score (NPS) is een meetinstrument dat de klantloyaliteit van een bedrijf in kaart brengt. De NPS meet...
Het klanttevredenheidsonderzoek
Klanttevredenheids-onderzoek Klanttevredenheidsonderzoek: ‘Het tevreden stellen van klanten’ wordt door elk bedrijf als één van de belangrijkste...
Zes manieren om de opkomst van uw relatie-evenement te verhogen
Zes manieren om de opkomst van uw relatie-evenement te verhogen De gemiddelde no-show op relatie-evenementen is hoog. Het gemiddelde, van het aantal...
Wat is de klantwaarde voor uw bedrijf?
Wat is de klantwaarde voor uw bedrijf? Is what I am going to receive worth what I have to give up in order to get it?’ Klantwaarde is het voordeel...
Tikkie-Terug
Tikkie Terug: Zo pas je dit succesvol toe in jouw bedrijf -December 2021- Tikkie Terug, een nieuwe toepassing voor mobiel bankieren, welke diverse deuren opent voor...
Loyaliteitsprogramma B2B: voorbeelden die jou op weg helpen
Loyaliteitsprogramma B2B: Voorbeelden die jou op weg helpen In Business to Business (B2B) komt het loyaliteitsprogramma in vele vormen. De voorbeelden uit dit...
Skybox? Voorkom dat u ‘Sky’ verkoopt!
Skybox? Voorkom dat u ‘sky’ verkoopt! Skybox: Het inzetten van een Skybox voor klantenbinding, is een bekend Hollands fenomeen. Exploitatie van een skybox, gaat helaas...
Zakelijke evenementen: De grootste faalfactoren!
Zakelijke evenementen: De grootste faalfactoren! Zakelijke evenementen organiseren biedt enorm veel kansen om de B2B-relatie te verbeteren. Maar bij welke...
Loyalty Platform: Ons antwoord op uw vraag
Loyalty Platform: Ons antwoord op uw vraag Loyalty Platform: Op deze pagina zoomen wij dieper in op ons unieke loyalty platform. Wanneer u samen met ons aan de slag...
De wet van Frederick Reichheld
De wet van Frederick Reichheld: Investeren in het grootste groeipotentieel Heeft u gehoord van best-selling auteur Frederick Reichheld? De meesten van u zullen hem...
Loyalty Programma: Begin goed, eindig succesvol
Loyalty Programma: Begin goed, eindig succesvol Waarom heeft het ene bedrijf meer succes met een loyalty programma dan het andere? Veel organisaties worstelen met deze...
Wat is klantenbinding?
Wat is klantenbinding? Klantenbinding is een strategie die het behoud van bestaande klanten en een verhoging van haar bestedingen stimuleert. Door in te spelen op de...
Klantloyaliteit verhogen? Let op deze 4 trends in 2022
Klantloyaliteit verhogen? Let op deze 4 trends in 2022 Hoe verhoogt u de klantloyaliteit bij uw B2B-relaties? Het sleutelwoord is ‘trendwatching’! Gelukkig zien wij dat...
De (onderschatte) waarde van de ‘Human Touch’
De (onderschatte) waarde van de ‘Human Touch’ Dit artikel is onderdeel van een vierdelige serie omtrent het thema: ‘Relatiebeheer als Groeistrategie’. Inkoop en verkoop...
Het ongevraagd overtreffen van verwachtingen
Het ongevraagd overtreffen van verwachtingen Dit artikel is onderdeel van een vierdelige serie omtrent het thema: ‘Relatiebeheer als Groeistrategie’. Het is bekend dat...
Het profijt van Klantbehoud t.o.v. New Business
Het profijt van Klantbehoud t.o.v. New Business Dit artikel is onderdeel van een vierdelige serie omtrent het thema: ‘Relatiebeheer als Groeistrategie’. Een nieuwe...
Loyaliteit verhogen op de ‘Team Loyalty’ manier
Loyaliteit verhogen op de ‘Team Loyalty’ manier Dit artikel is onderdeel van een vierdelige serie omtrent het thema: ‘Relatiebeheer als Groeistrategie’. De meerwaarde...
4 Communicatie tips voor klantenbinding
4 Communicatie tips voor klantenbinding Uit onderzoek blijkt dat gemiddeld 80% van het marketingbudget bij bedrijven wordt besteed aan het werven van nieuwe klanten....
Klantenbinding als onderdeel van uw (duurzaam) beleid?
Klantenbinding als onderdeel van uw (duurzaam) beleid? Zorgt u goed voor uw klant? Voelt uw klant zich gezien? Gehoord? Verbonden? Dit lijkt wellicht wat...
Leren van de klantloyaliteit in de sportwereld
Leren van klantloyaliteit in de sportwereld De meeste sportliefhebbers staan voor de volle 100% achter een club of hebben een favoriete sporter. Er worden wedstrijden...
Meer loyale B2B klanten in vier stappen
Meer loyale B2B klanten in vier stappen Loyale klanten praten positief over uw bedrijf en blijven langer klant dan niet loyale klanten. Het is dan ook duidelijk; uw...
Hoe de NPS de klantloyaliteit vehoogt
Hoe de NPS de klantloyaliteit vehoogt In ons vorige artikel over de Net Promoter Score(NPS) hebben wij uitgelegd wat de NPS inhoudt, hoe het werkt en wat het je als...
Business Events: Beste recept voor maximaal rendement
Business Events: Beste recept voor maximaal rendement Business Events: Met het organiseren of bezoeken van business events, bouwt u aan een sterke klantrelatie. Is uw...
5 november: Dag van de KLANT
05 november: Dag van de KLANT Wat ons betreft is het 365 dagen per jaar de dag van de klant. Toch kunnen wij de vijfde van november niet zomaar voorbij laten gaan. Het...
De 4C’s van B2B klantenbinding
De 4C’s van B2B klantenbinding Menig B2B bedrijf heeft als doelstelling de klantloyaliteit te vergroten. Desondanks zijn er slechts een aantal bedrijven die een...
Business Seats: Sla de plank niet mis
Business Seats: Sla de plank niet mis! Business seats: Bedrijven slaan massaal de plank mis, bij de exploitatie van business seats. Dit terwijl u in potentie sterke...
Instant gratification en de kracht van evenementen
Instant gratification en de kracht van evenementen Wat is instant gratification? Jarenlang zegels sparen en bij een volle kaart korting krijgen op producten is voor...
Succesvolle B2B en B2C: wat is het geheim?
Succesvolle B2B en B2C: wat is het geheim? De intenties van B2B en B2C klanten bij het kopen van producten zijn meer op elkaar gaan lijken. Klanten maken beslissingen...
De voordelen van Klant-DNA
De voordelen van Klant-DNA Wat is klant-DNA? Klant-DNA is een uitgebreid profiel over de klant. Zoals met menselijk DNA een persoon kan worden geïdentificeerd, zo kan...
3 tips die het succes van een loyaliteitsprogramma vergroten
3 tips die het succes van een loyaliteitsprogramma vergroten Loyaliteit is een emotie die wordt versterkt door een positieve ervaring. En door klanten mee te nemen in...
Waarom we meer moeten investeren in klantsucces
Waarom we meer moeten investeren in klantsucces Aandacht voor de zakelijke relatie leidt tot hogere betrokkenheid van klanten, meer afname van producten en een goede...
De invloed van customer experience, 10 voorspellingen.
De invloed van customer experience, 10 voorspellingen. We leven in een tijd waarin de klant het voor het zeggen heeft. Door het grote aanbod en de hevige concurrentie,...
Wat bepaalt de klantloyaliteit van een zakelijke relatie?
Wat bepaalt de klantloyaliteit van een zakelijke relatie? “Klanttevredenheid en klantloyaliteit worden mede bepaald door de verwachtingen van een klant. En door de mate...
Waarom klantenbinding belangrijk is voor Business-to-Businesses
Waarom klantenbinding belangrijk is voor Business-to-Businesses “Get closer than ever to your customers. So close that you tell them what they need well before they...
B2B klantenbinding in 2025
B2B klantenbinding in 2025 We leven in een tijd met veel keuzevrijheid. 20 varianten van pindakaas in het schap, honderden series on-demand en honderden...
Hoe persoonlijke service de klantloyaliteit verhoogt
Hoe persoonlijke service de klantloyaliteit verhoogt 90% van de positieve klantervaringen ontstaat door het oplossen van problemen en het geven van extra aandacht. Een...
Wat is customer intimacy?
Wat is customer intimacy? Customer intimacy is het ontwikkelen, opbouwen en onderhouden van een relatie met de individuele klant. Hierbij verzamelen bedrijven...
Het geheim van een uniek relatie-evenement
Het geheim van een uniek relatie-evenement Iedere dag ontvangt menige zakenrelatie uitnodigingen voor relatie-evenementen. Een seminar, een klantendag, een...
Wat is klanttevredenheid?
Wat is Klanttevredenheid? Klanttevredenheid zegt iets over in hoeverre de producten en de diensten van een bedrijf aan de verwachtingen van de klant voldoen. Kort...
Wat is marketing automation?
Wat is marketing automation? Marketing automation is een manier om (potentieel) klantgedrag te analyseren, zodat een bedrijf zijn doelgroepen gerichte...
Hoe maak je van een CRM een slimme marketingtool?
Hoe maak je van een CRM een slimme marketingtool? Uit recent onderzoek blijkt dat 80% van de bedrijven in hun CRM niet meer over hun klanten opslaan dan demografische...
Wat is CRM?
Wat is CRM? CRM is een afkorting van Customer Relationship Management. CRM stelt een bedrijf in de gelegenheid klantgegevens te verzamelen en in één centrale omgeving...
Loyale klanten herkennen
Loyale klanten herkennen Meer rendement uit loyale klanten halen? Maak allereerst het juiste onderscheid tussen tevreden- en loyale klanten. Want de vergissing die...
Waarom aandacht voor de bestaande klant belangrijk is
Waarom aandacht voor de bestaande klant belangrijk is Bij een groot aantal bedrijven gaat 60% tot 80% van de uitgaven naar het binnenhalen van nieuwe klanten. Een...
Vijf tips voor B2B klantenbinding via social media
Vijf tips voor B2B klantenbinding via social media In ons artikel Klantbeleving als bedrijfsdiscipline laten wij zien hoe KLM met haar socialmediakanalen Twitter &...
Waarom B2B’s direct moeten beginnen met Social Media
Waarom B2B’s direct moeten beginnen met Social Media 70% van de zakelijke markt gebruikt social media om informatie te verzamelen over een bedrijf, merk of product! Het...
Eén-op-één marketing en klantenbinding in B2B
Eén-op-één marketing en klantenbinding in B2B “Customers have free will and memories, so the treatment they receive from you today has an effect on the value they yield...
In vier stappen naar succesvolle klantenbinding
In vier stappen naar succesvolle klantenbinding Klantenbinding zorgt voor een verhoging van het aantal loyale klanten. Onderzoek wijst uit dat maar liefst 84% van het...
De Net Promoter Score
De Net Promoter Score De Net Promoter Score (NPS) is een meetinstrument dat de klantloyaliteit van een bedrijf in kaart brengt. De NPS meet natuurlijke klantuitbreiding...
Het klanttevredenheidsonderzoek
Klanttevredenheids-onderzoek Klanttevredenheidsonderzoek: ‘Het tevreden stellen van klanten’ wordt door elk bedrijf als één van de belangrijkste doelstellingen genoemd....
Zes manieren om de opkomst van uw relatie-evenement te verhogen
Zes manieren om de opkomst van uw relatie-evenement te verhogen De gemiddelde no-show op relatie-evenementen is hoog. Het gemiddelde, van het aantal genodigde dat op...
Wat is de klantwaarde voor uw bedrijf?
Wat is de klantwaarde voor uw bedrijf? Is what I am going to receive worth what I have to give up in order to get it?’ Klantwaarde is het voordeel dat de klant oplevert...