Kennis

4 Communicatie tips die bijdragen aan een goede relatie met uw klant

4 Communicatie tips die bijdragen aan een goede relatie met uw klant Uit onderzoek blijkt dat gemiddeld 80% van het marketingbudget bij bedrijven wordt besteed aan het werven van nieuwe klanten. Uiteraard is werven van nieuwe klanten belangrijk, Echter 20% van uw huidige klanten zorgt voor 80% van uw toekomstige omzet. Bij Team [...]

Klantenbinding als onderdeel van uw (duurzaam) beleid?

Klantenbinding als onderdeel van uw (duurzaam) beleid? Zorgt u goed voor uw klant? Voelt uw klant zich gezien? Gehoord? Verbonden? Dit lijkt wellicht wat ‘zweverig’ en slechts gebaseerd op een gevoel, maar het is wel degelijk een belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering wanneer u op zoekt bent naar de loyale klant; ‘de duurzame klant'. [...]

Wat kunnen B2B’s leren van de klantloyaliteit in de sportwereld?

Wat kunnen B2B's leren van de klantloyaliteit in de sportwereld? De meeste sportliefhebbers staan voor de volle 100% achter een club of hebben een favoriete sporter. Er worden wedstrijden bezocht, tatoeages gezet en kleding gedragen die laat zien wie zij aanmoedigen. Het is een mooie vorm van loyaliteit die laat zien dat de [...]

4 trends voor het verhogen van klantloyaliteit in 2018

4 trends voor het verhogen van klantloyaliteit in 2018 Gelukkig zien wij dat meer en meer B2B bedrijven trends & ontwikkelingen meenemen in de manier waarop zij relaties aandacht geven. ‘ONVZ Zorgverzekeraar’ is bijvoorbeeld meer gaan investeren in het creëren van persoonlijke relaties en het leasebedrijf ‘Wagenplan’ onderscheidt zich doordat het een breed aanbod van evenementen [...]

Meer loyale B2B klanten in vier stappen

Meer loyale B2B klanten in vier stappen Loyale klanten praten positief over uw bedrijf en blijven langer klant dan niet loyale klanten. Het is dan ook duidelijk; uw bedrijf heeft loyale klanten nodig. Het is dan ook niet alleen interessant, maar ook van belang goed inzicht te krijgen in hoe u de loyaliteit [...]

Instant gratification en de kracht van evenementen

Instant gratification en de kracht van evenementen Wat is instant gratification? Jarenlang zegels sparen en bij een volle kaart korting krijgen op producten is voor business-to-business niet weggelegd. Zakelijke klanten hebben minder geduld dan vroeger en willen het gevoel hebben dat hun zakelijke investering, vrijwel direct, wordt beloond. Dit gedrag wordt ook wel instant [...]

De 4C’s van B2B klantenbinding

De 4C's van B2B klantenbinding Menig B2B bedrijf heeft als doelstelling de klantloyaliteit te vergroten. Desondanks zijn er slechts een aantal bedrijven die een aanpak hebben ontwikkeld om het loyale gedrag van klanten te meten en te beïnvloeden. De zorgverzekeraar ONVZ bijvoorbeeld nodigt haar A en B klanten uit voor evenementen op basis [...]

Succesvolle B2B en B2C: wat is het geheim?

Succesvolle B2B en B2C: wat is het geheim? De intenties van B2B en B2C klanten bij het kopen van producten zijn meer op elkaar gaan lijken. Klanten maken beslissingen op basis van emotie, ze zijn online bereikbaar en hebben hoge verwachtingen van het bedrijf waar zij zaken mee doen. In hoeverre het bedrijf [...]

Hoe de NPS de klantloyaliteit vehoogt

Hoe de NPS de klantloyaliteit vehoogt In ons vorige artikel over de Net Promoter Score(NPS) hebben wij uitgelegd wat de NPS inhoudt, hoe het werkt en wat het je als bedrijf kan opleveren. Bedrijven doen over het algemeen onderzoek naar loyaliteit om te achterhalen wat invloed heeft op de klantloyaliteit, om vervolgens een inschatting [...]

De voordelen van Klant-DNA

De voordelen van Klant-DNA Wat is klant-DNA? Klant-DNA is een uitgebreid profiel over de klant. Zoals met menselijk DNA een persoon kan worden geïdentificeerd, zo kan met klant-DNA het gedrag en de voorkeuren van klanten worden geanalyseerd. Oftewel: klant-DNA is informatie over de klant en geeft inzicht in de meest effectieve manier voor [...]

Load More Posts

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Wij bellen u op, waarna u online toegang tot onze desktop zal verkrijgen. De presentatie duurt ongeveer 15 minuten en is geheel vrijblijvend

Vraag een persoonlijke demo aan >>