Case study Actief Interim l Het concert van U2!

Project Description

Een schot in de roos door Actief Interim. Wat heeft u over voor uw klant, om het imago van uw bedrijf een positieve  boost te geven? 

Case study Actief Interim l Het concert van U2!

Actief Interim is een regionaal uitzendbureau, met landelijke ambities. Met een duidelijke missie ‘meer bieden dan wordt gevraagd’ bouwt zij aan duurzame klantrelaties. Actief Interim zet zowel klanten als opdrachtgevers in het zonnetje, als waardering voor de relatie. De eigenaar van de supermarkt ‘Spar Brunekreef’ bijvoorbeeld, gevestigd in de kleinste gemeente van Nederland: Schiermonnikoog, werd afgelopen zomer verrast met kaarten voor het concert van niemand minder dan de Ierse band U2! Wij gaan in gesprek met Eric Brunekreef, eigenaar Spar Brunekreef en loyale relatie van Actief Interim.


DE UITDAGING

Personeel leveren voor mijn supermarkt

Ik heb de winkel overgenomen in maart jl. Daarvoor had ik nog geen zaken gedaan met welk uitzendbureau dan ook. Mijn voorganger schakelde Actief Interim ook in, dus mijn supermarkt en Actief Interim werken al een geruim aantal jaar samen. Voor de overname heb ik met de oud-ondernemer om de tafel gezeten, waar de samenwerking met Actief ter sprake kwam. Vanaf dat moment heb ik het contact met Actief Interim overgenomen en zijn we een (nieuwe) samenwerking aangegaan.

Toen ik besloot de samenwerking voort te zetten, had ik verwacht dat Actief zich slechts zou beperken tot het leveren van kwalitatief personeel. Ik had nog nooit zaken gedaan met een uitzendbureau, waardoor ik het lastig vond om vooraf situaties in te schatten. Ik had bijvoorbeeld geen idee van de manier hoe Actief haar zakelijke relaties onderhoudt.

DE OPLOSSING

Aandacht van het hoogste niveau

Op een mooie zomerdag in 2015 werd ik door jullie gebeld. Jouw collega Astrid Beukenkamp vroeg mij naar mijn vrijetijdsbesteding. In het begin voelde ik er niet veel voor om op deze vraag antwoord te geven. Ik woon op het eiland Schiermonnikoog en daar kom ik zelden van af. Daarnaast wist ik niet waar deze informatie voor gebruikt zou worden. Astrid beloofde mij op een ander moment terug te bellen.

Boven verwachting kreeg ik een paar weken later inderdaad een telefoontje van Astrid met de vraag waarvoor ik van mijn eiland af zou willen. “Er is heus wel iets waar ik jou ‘s nachts voor wakker kan maken”, aldus Astrid. Ik antwoordde dat ik alleen interesse zou hebben in twee kaarten voor een concert van U2. Ik wil niet uitgenodigd worden voor een evenement waar ik bij wijze van spreken met een schuldgevoel heen ga, omdat ik geen ‘nee’ wil zeggen. Tot mijn grote verbazing antwoordde Astrid met: “Als het goed is heb ik nog twee kaarten over!” Ik stond werkelijk waar met knikkende knieën. Astrid kon mij niets beloven, maar zij ging haar best doen. Ik mocht het niet aan mijn vrouw vertellen, de grootste fan van U2, maar ik kon het niet voor mij houden.

Een persoonlijke, unieke aanpak

Gelukkig belde Astrid snel terug dat zij nog twee kaarten had kunnen bemachtigen. Eén van de mooiste momenten uit mijn leven! Een fantastisch gebaar van Actief Interim waar ik thuis hoge ogen mee gooide. Ik heb vervolgens gelijk een hotel geboekt en personeel geregeld voor in mijn supermarkten. Het gebeurt namelijk niet elke dag dat ik door een zakelijke relatie op deze manier word uitgenodigd.

Een aantal jaar geleden werden wij door Amstel mee gevraagd naar ‘de Vrienden van Amstel Live’ in Rotterdam. Daar ben ik een paar keer naartoe geweest. De uitnodiging van Amstel en Actief verschillen van elkaar, doordat Actief mij heeft uitgenodigd voor een concert dat helemaal aansluit op mijn interesses. Die van Actief was dan ook specifiek op mij gericht, terwijl de uitnodiging van Amstel in principe voor het hele bedrijf gold.

HET RESULTAAT

Organisatie tip top in orde!

Wat betreft de verwachtingen van de planning en organisatie vanuit Actief Interim waren dat het goed georganiseerd zou zijn en dat was het! We hebben de kaartjes netjes op tijd in de bus gekregen. Normaal gesproken brengen jullie de uitnodigingen langs, maar dat was in dit geval een beetje lastig. We zitten op een eiland en dat heeft voor- en nadelen. De kaartjes werden netjes per post verstuurd, maar de ervaring was niet minder. We kregen een parkeerkaart, zodat we zonder problemen onze auto veilig konden parkeren. Daarna was het aan mijn vrouw en ik, en aan Astrid, om er een onvergetelijk concert van te maken.

Stijging in waardering

Mijn waardering voor Actief Interim is toegenomen, maar het leveren van goed personeel in het hoogseizoen heeft voor mij natuurlijk prioriteit. Ik heb de uitnodiging in dankbaarheid aangenomen, maar uiteindelijk gaat het erom wat voor personeel Actief Interim levert.

Als jullie mij volgend jaar weer iets aanbieden waarvan ik het gevoel heb dat niet te willen missen, dan zal ik daar zeker op in gaan. Mits het evenement iets is waar ik in mijn vrije tijd naar toe zou willen natuurlijk, maar jullie hebben mij laten zien dat jullie daar extra aandacht aanbesteden.

Mijn vrouw is jullie eeuwig dankbaar. Zij wilde de kaarten op de zwarte markt kopen, maar daar was ik geen voorstander van. Dankzij Actief Interim heeft zij het concert alsnog mee kunnen maken. Dat is natuurlijk super!

‘Even helemaal weg’

Na afloop van het concert zijn we op een familietournee gegaan. We hebben een hotel genomen in Zaandam, zodat wij op tijd bij het concert konden zijn. We hadden ontzettend goede plekken. Het podium bevond zich over de lengte as, waardoor wij fantastisch zicht hadden. Het concert begon mooi op tijd, waardoor we tijdig in het hotel waren en konden proosten op een fantastische avond. Ik bedoel U2 zie je niet elke dag, dus dat mocht gevierd worden! De volgende dag zijn we de auto in gestapt en gaan toeren door Nederland. Het was een hele onderneming, maar het viel prachtig samen met het concert.

U2, een schot in de roos!

Ik heb begrepen dat mede ondernemers vaker worden uitgenodigd voor evenementen, maar niet op basis van hun interesses. Daarnaast valt het mij op dat zij voornamelijk worden uitgenodigd voor evenementen waar zij met enige tegenzin naar toe gaan. Zij willen hun zakelijke partners niet teleurstellen. Ik daarentegen ben uitgenodigd voor een evenement waar ik jullie tot op de dag van vandaag hartstikke dankbaar voor ben!

Ik ben onderhand 46 jaar en in al die jaren is het nog niet voorgekomen dat een zakelijke relatie aan mij heeft gevraagd: Eric wat wil je eigenlijk? Enorm leuk om een keer mee te maken. Stel jullie komen volgend jaar weer met een aanbod dat volledig aansluit op mijn interesses, dan zou het wellicht kunnen dat ik daar weer met volle enthousiasme op in ga.

Wilt u de resultaten uit deze case ook behalen?

Wij gaan graag vrijblijvend in gesprek, over de mogelijkheden voor uw organisatie. Plan eenvoudig een contactmoment in met een onze specialisten, via de online Demo 

U bent binnen een telefoongesprek van 15 minuten volledig op de hoogte!

Casio BeneluxHoe spreekt u succesvol de waardering uit richting uw klant, in een razendsnel veranderende markt? Casio Benelux, Watch Division benut de mogelijkheden optimaal .

Case study | Casio Benelux 

“Ik ben al meer dan de helft van mijn werkende leven verbonden aan het merk ‘Casio’, je kunt dus gerust zeggen dat dit horlogemerk een plek in mijn hart heeft. En in mijn huis uiteraard, want daar komt geen ander horlogemerk naar binnen, dat zul je begrijpen.”

Aan het woord is de heer Erik Velthoven, Senior Sales Manager van Casio Benelux, Watch division. We zijn met hem in gesprek over de keuze om samen te werken met Team Loyalty. Hierbij praten we over het ondernemerschap, over wat belangrijk is om overeind te blijven in de steeds veranderende (“en interessante”) markt en over zijn respect voor de diverse relaties van hun bedrijf; “Dan bedoel ik de juweliers die, net als veel retailers, vaak langdurig hard werken en van wie ook nog veel wordt gevraagd op het gebied van ondernemerschap en creativiteit.”

Draagvlak creëren

“Mario Janssen van Team Loyalty heeft ons al een aantal jaren geleden benaderd om te praten over de unieke werkwijze van Team Loyalty. Maar op dat moment vonden we nog niet voldoende draagvlak binnen onze organisatie”. Door snelle verandering in de horlogemarkt met verschuivingen van offline naar een omnichannel omgeving beseften wij dat de klassieke aanpak van “wij bedenken iets leuks dat past voor allemaal” niet meer van toepassing was. We wilden graag een manier vinden om onze relaties op een natuurlijke, intrinsieke manier aan ons te binden. Team Loyalty biedt daarin voldoende handvatten.

Door snelle verandering in de horlogemarkt (…) beseften wij dat de klassieke aanpak van “wij bedenken iets leuks dat past voor allemaal” niet meer van toepassing was_aldus Erik Velthoven

Onvergetelijk

Kijk, het is wel zo dat men over het algemeen enthousiast reageert,  wanneer we een relatie meenemen naar de formule 1, wat wijsponsoren. Zelfs de mensen die in eerste instantie niets hebben met racen reageren wel verheugd op een dag waarin ze volledig in de watten zijn gelegd. Maar dat gevoel ebt dan ook weer snel weg. Het raakt niets op gevoelsniveau. En juist dat menselijk aspect binnen deze manier van benaderen blijkt zo belangrijk en onderscheidend. Zo is het Team Loyalty bijvoorbeeld gelukt om voor een waardevolle relatie van ons kaartjes te bemachtigen voor André Rieu. Ze waren uitverkocht maar Mario kon ze wonderbaarlijk genoeg nog regelen. Voor deze relatie was dit letterlijk een droom die uitkwam. Hij heeft dit evenement met zijn vrouw bezocht. Zonder dat wij daar bij waren. En mede juist daardoor is dit niet alleen voor de relatie een onvergetelijke moment. We hebben zo veel enthousiasme en waardering gekregen dat dit, ook voor onze collega’s, positief doorwerkt.

Langdurige kwaliteit

Ook bij ons raakt dat de juiste snaar. Want persoonlijke aandacht met ruimte voor de mens is voor Casio heel belangrijk. Dat is iets waar wij in geloven. We ontwikkelen alles zelf en leveren daarmee langdurige kwaliteit. We zijn geen modemerk en niets aan ons is wat dat betreft vluchtig. En op die manier willen we dan ook staan voor onze relaties.

We kiezen heel bewust, vanuit zowel marketing als sales, op een aanpak gericht op de lange termijn. Zo zijn we gestart met een duidelijk beeld van hoe onze relaties zich aan ons verbinden. Dit gebeurt met behulp van o.a. de Net Promoter Score (NPS) uitgevoerd door Team Loyalty. Zo werd en blijft het voor ons inzichtelijk in welke relaties we stap voor stap willlen investeren.

Betrekkelijk klein klantenbestand

Casio heeft een selectief klantenbestand en dat blijkt juist interessant. Bij een compact klantenbestand is het goed mogelijk om meer informatie uit respondenten te krijgen met kwalitatief onderzoek. Hierbij ontstaat de kans om uitgebreid door te vragen en om de onderzoeksvraag verder uit te diepen.

Juiste relatie aan je weten te binden 

Door de snelle digitale ontwikkelingen merken we dat we ons niet hoeven te richten op een uitbreiding van ons klantenbestand. Het is veel interessanter om de juiste relaties aan je te binden en samen verder te bouwen. Om saamhorigheid te creëren en te doen wat bij ons past. Daar ligt onze toekomst. En dan komen er als vanzelf ook voor mij nog veel meer jaren bij waarin ik verbonden blijf met dit fantastische merk. Daar teken ik voor!”