Case Study | ATN Beveiliging

Project Description

De continuïteit van uw bedrijf, wordt geput uit bestaande relaties en niet uit new-business. Lees hier de ervaringen van Ronald Zoet van ATN Beveiliging.  

Case Study | ATN Beveiliging

ATN is een unieke speler op het gebied van beveiliging in het Haarlemmermeer en ver daarbuiten. Met haar uitgebreide productassortiment voorkomt ATN dat ondernemingen, instellingen en evenementen een hoog risico en de nodige schadeposten oplopen door een inbraak, diefstal of vernieling. Alles draait om de veiligheid van de klant, waardoor zij altijd op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen rondom beveiligingssystemen. ATN onderscheidt zich in de markt doordat zij één aanspreekpunt is voor de klant. Dit houdt in dat zij alles onder één dak heeft wat betreft beveiliging. Of het nou gaat om installatieonderhoud, een meldkamer aansluiting of alarmopvolging, ATN doet alles in eigen beheer. Naast Nederland, België en Duitsland is zij de grenzen buiten Europa aan het veroveren. Reden genoeg om eens om de tafel te zitten met oprichter en directeur Ronald Zoet.


DE UITDAGING

Relatiegeschenk ging op in de massa

Voordat wij kennis maakte met Team Loyalty was het relatiebeheer een onder geschoven kindje. Het is niet onze tak van sport, waardoor de prioriteiten elders lagen. Wij stelden de gebruikelijke kerstpakketten voor onze topklanten samen met daarbij nog duizenden bedrijven. Hierdoor verloor ons geschenk zijn attentiewaarde, specifiek in de kerstperiode. Het merendeel van de bedrijven is dicht of draait juist op volle toeren, wat ten koste gaat van het bereik.

Het aantrekken van nieuwe klanten vergt meer energie, tijd en geld dan het behouden van je bestaande klanten. Met daarbij dat een aantal klanten kunnen gaan optreden als ambassadeur van je bedrijf. Er zijn topklanten die je moet belonen, waardoor je laat zien dat er sprake is van een synergie. Vaste klanten geven iets aan jou en jij geeft hen iets terug. Deze dienstverlening staat los van het product dat geleverd wordt, waardoor er een persoonlijke relatie ontstaat die ervoor zorgt dat de continuïteit van je bedrijf meer gegarandeerd wordt.

DE OPLOSSING

Aandacht voor de bestaande klant

Op persoonlijke titel van directeur Rolf van Aller is ruim drie jaar geleden bij ons op kantoor een meeting geweest over effectief relatiebeheer. Hij heeft uitgelegd hoe Team Loyalty ontzorgt in het onderhouden van zakelijke relaties. Een dienst waar je wat mij betreft altijd voor moet waken.

Voetbalwedstrijden en (muziek)evenementen

Wij hebben een groot aantal voetballiefhebbers in ons klantenbestand, die wij een enorm plezier doen met voetbalkaarten voor bijvoorbeeld Ajax – Feyenoord. Vandaar dat wij zijn begonnen met het ter beschikking stellen van een ruim aantal voetbaltickets in de Arena. Diegene die na een voetbalwedstrijd de voorkeur geven aan een ander evenement, nodigen wij bijvoorbeeld uit voor concerten, musicals of andere sportevenementen. Die verschuiving treedt regelmatig op.

Verwachtingen waren hoog gespannen

Wij hadden zeer positieve verwachtingen van Team Loyalty. De response en het opkomstpercentage op evenementen worden in kaart gebracht en daarnaast wordt aan onze klanten gevraagd welk rapportcijfer zij aan ons toekennen. Hierdoor hebben wij inzicht in hoe tevreden of loyaal onze klanten zijn. Als de slager zijn vlees keurt is het altijd goed, maar als een buitenstaand bedrijf ernaar kijkt is het onafhankelijk. Dit betekent dat je werkelijk iets met de uitkomst kunt en deze kunt sturen.

Over het algemeen hebben bedrijven geen eigen afdeling voor het relatiemanagement, het relatiebeheer of relatiemarketing. Wat mij betreft is het daarom verstandig om dergelijke werkzaamheden uit te besteden aan een bedrijf dat daar gespecialiseerd in is en bijzonder veel ervaring in heeft.

HET RESULTAAT

Contact met de klant verloopt soepeler

Onze verwachtingen hebben zich meer dan positief ontwikkeld. Het rapport bevestigt dat wij er goed bij onze klanten voorstaan. Met een cijfer van een 8.6 en een opkomst van 89% zien wij 2016 spoedig tegemoet. Wij zullen verder gaan in het onderhouden van het contact met onze klanten. We hebben een mooie aanleiding om een gesprek aan te knopen, dat niet in het teken staat van onze producten en diensten. We zijn oprecht geïnteresseerd in hoe onze klanten een evenement ervaren hebben en dat valt op. Door onze relaties uit te nodigen voor evenementen gebaseerd op hun interesses heeft de communicatie een hele andere insteek.

We overtreffen de verwachtingen!

De voetballiefhebbers maken wij regelmatig blij met een uitnodiging voor een voetbalwedstrijd van Ajax. Als een klant aangeeft ook interesse te hebben in andere evenementen, dan gaan wij daar gelijk mee aan de slag. Afgelopen jaar hebben een aantal van onze relaties een concert van The Script, Bryan Adams of Michael Bublé bijgewoond. Het is mooi dat je als bedrijf jouw klanten daarmee kunt verrassen! De waardering voor ons relatiegeschenk is enorm toegenomen en onze dank is groot voor het stukje ontzorging dat jullie leveren.

Iedere ondernemer weet welke klanten extra aandacht verdienen. Echter, er zit een verschil in weten en doen. Vaak is het de tijd die ontbreekt, waardoor het plan op de achterbank komt te liggen en dat is zonde. Als je het relatiebeheer professioneel aanpakt, dan haal je daar altijd revenu uit. Wij gaan volgend jaar op dezelfde voet verder en zien de samenwerking met Team Loyalty dan ook rooskleurig tegemoet.

Herkent u uzelf in deze Case?

Wij gaan graag vrijblijvend in gesprek, over de mogelijkheden voor uw organisatie. U komt in contact met een onze specialisten via de online Demo 

U bent binnen een telefoongesprek van 15 minuten volledig op de hoogte!

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Wij bellen u op, waarna u online toegang tot onze desktop zal verkrijgen. De presentatie duurt ongeveer 15 minuten en is geheel vrijblijvend

Vraag een persoonlijke demo aan >>