Case Study | Fischer Benelux

Project Description

Lees hoe Fischer zijn marktleiderschap weet te behouden, door meer structuur in het relatiebeheer aan te brengen. Sindsdien scoren zij alleen nog negens en tienen binnen de klantwaardering!

Case Study | Fischer Benelux

Fischer is marktleider in het produceren en leveren van bevestigingssystemen in de Benelux. Voor uitsluitend Business-to-Business leveren zij simpele nylon pluggen tot zware verankeringstechnieken voor onder andere de Westerschelde tunnel of het HSL traject. Via tussenhandel leveren zij ook aan de ‘doe het zelf’- en bouwmarkt. Voor het bevestigen van schilderijen tot gevel staat fischer garant voor de beste meest innovatieve bevestigingsoplossing. De markt is sterk concurrerend, waar relatiemarketing geen overbodige luxe is. Wij gaan in gesprek met Raymond Hensen, directeur fischer Benelux.


DE UITDAGING

Behoefte aan structurele aanpak

In de jaren waarin Team Loyalty nog niet in zicht was, organiseerden we trainingen en workshops voor onze klanten aangevuld met een stukje entertainment. Het opzetten van elke activiteit nam veel tijd in beslag en het hele traject verliep ongestructureerd. Daarnaast hadden wij weinig inzicht in de opkomst en wisten wij weinig over de interesse in onze trainingen, waardoor wij achter onze oren gingen krabben.

Gezien de hevige concurrentie is een goede relatie met klanten enorm belangrijk voor zowel het behouden van klanten als het uitbreiden van het klantenbestand. Het werd tijd voor een doordacht relatieprogramma dat uitstraalt dat wij de zakelijke relatie met onze klanten belangrijk vinden.

Stoelen in de Arena

Wij zijn begonnen met het uitnodigen van onze relaties voor voetbalwedstrijden van Ajax. Al gauw bleek dat het Ajax-arrangement bij onze klanten in de smaak viel. Inzicht in de interesse voor een voetbalwedstrijd van Ajax – XYZ hadden wij niet, maar de respons was goed en de reacties waren positief. Wij weten dat werknemers in de bouw over het algemeen interesse hebben in voetbal en het leuk vinden om een voetbalwedstrijd bij te wonen. Wij hadden vier stoelen in de ArenA, waarvan drie voor onze klanten en één voor een accountmanager. Het programma verliep zo georganiseerd dat er altijd wel drie klanten waren die het leuk vonden om een wedstrijd van Ajax live mee te maken.

Na een aantal jaar wilden wij onze relaties meer aanbieden dan alleen voetbal. Klanten raakten verzadigd, waardoor wij op advies van Team Loyalty besloten onze dienstverlening uit te breiden.

DE OPLOSSING

Uitbreiding van het evenementenaanbod

Wij zijn onze klanten gaan uitnodigen voor diverse sportevenementen. Eén van deze evenementen was de Formule-1 in Monaco. Met vier topklanten hebben wij twee volle dagen genoten van de autosport. Onze boot lag in de haven van Monaco, vlak voor het Formule-1 circuit. We hadden een fantastisch uitzicht! Iedereen werd voorzien van hapjes en drankjes, wat de beleving compleet maakte. Naast de F1 zijn wij onze klanten ook gaan uitnodigen voor tenniswedstrijden.

De jaarlijkse golfdag

Team Loyalty onzorgt ons in de planning en organisatie van onze jaarlijkse golfdag. Iedere relatie wordt netjes uitgenodigd en nagebeld, waardoor het gevoel van erkenning groeit en daarmee de waardering voor fischer.

Uitnodigingen op maat

Voordat wij onze relaties voor evenementen uitnodigden, wilden wij weten wat zij leuk vinden in hun vrije tijd. Team Loyalty adviseerde ons klanten te vragen naar hun interesses. Wij kennen Team Loyalty al enige jaren en zijn bewust van haar kwaliteit. Wij weten dat zij haar producten en diensten met alle professionaliteit levert. Wanneer Team Loyalty een advies uitbrengt, weten wij dat de situatie volledig in kaart is gebracht en naar een passend product is gekeken.

Team Loyalty nam ons mee in de wereld van goed georganiseerde relatiemarketing, waardoor wij de planning en organisatie van ons relatieprogramma aan haar overdragen.

HET RESULTAAT

Klanten voor het leven

Onze klanten reageren dolenthousiast op een avondje voetbal van Ajax of het Nederlands elftal. De toename in tevredenheid heeft ervoor gezorgd dat wij een gemiddelde opkomst van 93% hebben gerealiseerd. Wij zien dat relaties, die onderdeel zij van het Team Loyalty programma, zijn uitgegroeid tot klanten voor het leven. De relaties die mee geweest zijn naar Monaco bijvoorbeeld geven aan nooit meer bij ons weg te willen. Er is geen betere manier om met fans van de Formule-1 een relatie op te bouwen.

Waardering van negens en tienen!

Onze klanten worden door Team Loyalty professioneel uitgenodigd en de terugkoppeling naar fischer verloopt vlot. Wij krijgen dan ook regelmatig complimenten over het evenementenprogramma. Als waardering voor de wijze van organiseren scoorden we dit jaar gemiddeld een 9. Er zaten zelf een paar 10en bij! Een resultaat dat we zonder Team Loyalty niet voor mogelijk konden houden. Wat dat betreft kan ik niets meer dan vol lof over de aanpak van Team Loyalty spreken.

Een opkomst van 93%

Wij zijn erg tevreden over de opkomst op evenementen. Een percentage dik boven de 90, dat wij zonder Team Loyalty niet voor mogelijk konden houden. De tevredenheid over de evenementen is boven gemiddeld, dus wat dat betreft is de organisatie en planning dik in orde. We doen regelmatig een klanttevredenheidsonderzoek waaruit blijkt 99% van onze klanten tevreden is en wij vol trots kunnen zeggen dat het programma van Team Loyalty een perfecte aanvulling is op onze service- en dienstverlening.

We zien dat onze relatie met klanten versterkt, een resultaat dat wij voor ogen hadden toen de samenwerking van start ging. Klasse! Dankzij Team Loyalty hebben wij ons relatiebeheer professioneel kunnen oppakken.


In de zomer van 2015 is Fischer verkozen tot branchewinnaar binnen de “Bevestigingsbranche”. Daarbij is zij genomineerd voor het beste bedrijf van Nederland in de categorieën “Bouw” en “Meest innovatie onderneming”.

Herkent u uzelf in deze Case?

Wij gaan graag vrijblijvend in gesprek, over de mogelijkheden voor uw organisatie. U komt in contact met een onze specialisten via de online Demo 

U bent binnen een telefoongesprek van 15 minuten volledig op de hoogte!

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Wij bellen u op, waarna u online toegang tot onze desktop zal verkrijgen. De presentatie duurt ongeveer 15 minuten en is geheel vrijblijvend

Vraag een persoonlijke demo aan >>