Case Study | Koninklijke Drukkerij E.M. de Jong

Project Description

Lees in onderstaande case, wat de waarde is van onderzoek in combinatie met events. Zorg naast de glimlach van uw klant voor het behoud van uw marktaandeel. 

Case Study | Koninklijke Drukkerij E.M. de Jong

Jaarlijks gaat er 300.000 ton papier doorheen, die nodig zijn voor zo’n 60.000 drukorders. Dat klinkt niet alleen indrukwekkend, dat ís het ook. Koninklijke Drukkerij E.M. de Jong is een van de grootste spelers op de Europese markt voor retaildrukwerk. We gaan in gesprek met Bert Geefshuijsen, commercieel directeur.


DE UITDAGING

Van gokken, naar weten

Voordat wij met Team Loyalty in contact kwamen nodigden wij onze relaties uit voor voetbalwedstrijden van NAC Breda, theatervoorstellingen en autosportevenementen. Wij nodigden hen puur op de gok uit. Wij hadden geen inzicht in hun interesses, waardoor slechts één soort klant op onze uitnodigingen reageerde. Men reageerde positief op onze uitnodigingen, maar wij zagen op elk evenement dezelfde mensen verschijnen.

Na ongeveer 4 jaar zijn wij met ons uitnodigingstraject gestopt. Wij willen voor ieder wat wils organiseren en daarmee de respons op uitnodigen en de opkomst op evenementen verhogen. Om deze doelen te realiseren, hebben wij echter inzicht nodig in interesses en voorkeuren van onze relaties. Koninklijke Drukkerij EM. de Jong heeft een groot marktaandeel, maar het is voor ons ook belangrijk dat we onze klanten behouden. Wij willen klanten op een originele manier benaderen en uitnodigen. De dienst van Team Loyalty sluit hier buitengewoon op aan.

DE OPLOSSING

In kaart brengen interesses

Middels een presentatie op locatie heeft Team Loyalty haar aanpak gepresenteerd. De manier waarop Team Loyalty de interesses van iedere relatie in kaart brengt vinden wij zeer interessant. Vanuit het perspectief van de klant evenementen aanbieden is een aanpak waar wij zeer enthousiast over zijn.

HET RESULTAAT

95% positieve feedback

Wij weten nu waar onze relaties van houden. De uitkomsten waren soms verrassend. Het was duidelijk dat wij niet op de hoogte waren van de interesses van onze klanten. De feedback die zij gaven was fantastisch. Zij vinden het interesseonderzoek professioneel, maar zij vinden het vooral leuk dat wij interesse tonen.

De drukkerij begeeft zich in een moeilijke markt. Het is voor ons daarom extra belangrijk dat wij onze klanten behouden en dat wij op de hoogte zijn van hun verwachtingen. Team Loyalty heeft daarbij een zeer belangrijke rol gespeeld. Wij hebben grote stappen gemaakt in een relatief korte periode. We kennen onze klanten nu echt! De resultaten van het interesseonderzoek zijn onlangs gepresenteerd en de resultaten zijn overweldigend. Met een respons van 90% en 95% positieve feedback hebben wij onszelf overtroffen. Stijn de jong, algemeen directeur Koninklijke Drukkerij EM de Jong, en ik gaan zeker naar de mogelijkheden kijken op welke manier wij de samenwerking met Team Loyalty kunnen uitbreiden.

Afgelopen weekend zijn wij met een aantal relaties naar de Toppers geweest. Een mooie ervaring, voor zowel ons als onze relaties. Iedereen was enthousiast en de organisatie van onder andere de uitnodigingen, parkeervergunningen en zitplaatsen was gewoon top! Wij hebben al met al een fantastische avond gehad! Met de Toppers hebben wij een enorm goede indruk achter gelaten, wat de waardering zonder twijfel goed doet. Onze klanten zijn enthousiast over het opbouwen van een sterkere relatie, zowel met ons als met elkaar. Als we deze lijn voortzetten, dan zullen wij ons doel bereiken.

Wilt u de resultaten uit deze case ook behalen?

Wij gaan graag vrijblijvend in gesprek, over de mogelijkheden voor uw organisatie. Plan eenvoudig een contactmoment in met een onze specialisten, via de online Demo 

U bent binnen een telefoongesprek van 15 minuten volledig op de hoogte!

Casio BeneluxHoe spreekt u succesvol de waardering uit richting uw klant, in een razendsnel veranderende markt? Casio Benelux, Watch Division benut de mogelijkheden optimaal .

Case study | Casio Benelux 

“Ik ben al meer dan de helft van mijn werkende leven verbonden aan het merk ‘Casio’, je kunt dus gerust zeggen dat dit horlogemerk een plek in mijn hart heeft. En in mijn huis uiteraard, want daar komt geen ander horlogemerk naar binnen, dat zul je begrijpen.”

Aan het woord is de heer Erik Velthoven, Senior Sales Manager van Casio Benelux, Watch division. We zijn met hem in gesprek over de keuze om samen te werken met Team Loyalty. Hierbij praten we over het ondernemerschap, over wat belangrijk is om overeind te blijven in de steeds veranderende (“en interessante”) markt en over zijn respect voor de diverse relaties van hun bedrijf; “Dan bedoel ik de juweliers die, net als veel retailers, vaak langdurig hard werken en van wie ook nog veel wordt gevraagd op het gebied van ondernemerschap en creativiteit.”

Draagvlak creëren

“Mario Janssen van Team Loyalty heeft ons al een aantal jaren geleden benaderd om te praten over de unieke werkwijze van Team Loyalty. Maar op dat moment vonden we nog niet voldoende draagvlak binnen onze organisatie”. Door snelle verandering in de horlogemarkt met verschuivingen van offline naar een omnichannel omgeving beseften wij dat de klassieke aanpak van “wij bedenken iets leuks dat past voor allemaal” niet meer van toepassing was. We wilden graag een manier vinden om onze relaties op een natuurlijke, intrinsieke manier aan ons te binden. Team Loyalty biedt daarin voldoende handvatten.

Door snelle verandering in de horlogemarkt (…) beseften wij dat de klassieke aanpak van “wij bedenken iets leuks dat past voor allemaal” niet meer van toepassing was_aldus Erik Velthoven

Onvergetelijk

Kijk, het is wel zo dat men over het algemeen enthousiast reageert,  wanneer we een relatie meenemen naar de formule 1, wat wijsponsoren. Zelfs de mensen die in eerste instantie niets hebben met racen reageren wel verheugd op een dag waarin ze volledig in de watten zijn gelegd. Maar dat gevoel ebt dan ook weer snel weg. Het raakt niets op gevoelsniveau. En juist dat menselijk aspect binnen deze manier van benaderen blijkt zo belangrijk en onderscheidend. Zo is het Team Loyalty bijvoorbeeld gelukt om voor een waardevolle relatie van ons kaartjes te bemachtigen voor André Rieu. Ze waren uitverkocht maar Mario kon ze wonderbaarlijk genoeg nog regelen. Voor deze relatie was dit letterlijk een droom die uitkwam. Hij heeft dit evenement met zijn vrouw bezocht. Zonder dat wij daar bij waren. En mede juist daardoor is dit niet alleen voor de relatie een onvergetelijke moment. We hebben zo veel enthousiasme en waardering gekregen dat dit, ook voor onze collega’s, positief doorwerkt.

Langdurige kwaliteit

Ook bij ons raakt dat de juiste snaar. Want persoonlijke aandacht met ruimte voor de mens is voor Casio heel belangrijk. Dat is iets waar wij in geloven. We ontwikkelen alles zelf en leveren daarmee langdurige kwaliteit. We zijn geen modemerk en niets aan ons is wat dat betreft vluchtig. En op die manier willen we dan ook staan voor onze relaties.

We kiezen heel bewust, vanuit zowel marketing als sales, op een aanpak gericht op de lange termijn. Zo zijn we gestart met een duidelijk beeld van hoe onze relaties zich aan ons verbinden. Dit gebeurt met behulp van o.a. de Net Promoter Score (NPS) uitgevoerd door Team Loyalty. Zo werd en blijft het voor ons inzichtelijk in welke relaties we stap voor stap willlen investeren.

Betrekkelijk klein klantenbestand

Casio heeft een selectief klantenbestand en dat blijkt juist interessant. Bij een compact klantenbestand is het goed mogelijk om meer informatie uit respondenten te krijgen met kwalitatief onderzoek. Hierbij ontstaat de kans om uitgebreid door te vragen en om de onderzoeksvraag verder uit te diepen.

Juiste relatie aan je weten te binden 

Door de snelle digitale ontwikkelingen merken we dat we ons niet hoeven te richten op een uitbreiding van ons klantenbestand. Het is veel interessanter om de juiste relaties aan je te binden en samen verder te bouwen. Om saamhorigheid te creëren en te doen wat bij ons past. Daar ligt onze toekomst. En dan komen er als vanzelf ook voor mij nog veel meer jaren bij waarin ik verbonden blijf met dit fantastische merk. Daar teken ik voor!”