Case Study | Chiquita

Project Description

Case study: Chiquita

Dagelijks smullen wij van de bananen en andere vruchten en fruitproducten van de internationale distributeur Chiquita. Chiquita levert kwaliteit, voert strikte selectiecriteria door en stelt hoge productienormen. Het vertrouwen dat zij hiermee uitstraalt, heeft gezorgd voor internationaal succes. Wij gaan in gesprek met Michelle den Boer, marketing manager in de BENELUX.


DE UITDAGING

Het bedanken voor Loyaliteit

Voordat wij met Team Loyalty gingen samenwerken, organiseerden wij de klantevenementen zelf. Na een aantal jaren van planning en organisatie zagen wij geen groei meer in het aantal participanten. Wij vinden het belangrijk om in contact te blijven met onze relaties en hen te bedanken voor hun loyaliteit. Vanuit deze motivatie zijn we gaan kijken naar een bedrijf die op maat gemaakte loyaliteitsprogramma’s aanbiedt. Een loyaliteitsprogramma waar de behoefte van de klant centraal staat. Het besluit om samen te werken met Team Loyalty was voor ons dan ook vrij snel gemaakt.

Onze klantevenementen hadden vooral een infotainment karakter. Aan de ene kant waren zij zakelijk informatief, maar ook vermakend. We stelden elk jaar een doel gericht op groei qua aantal deelnemers. Op een gegeven moment zagen we dat we onze top hadden bereikt, waardoor wij besloten het evenemententraject te vernieuwen. Het programma van Team Loyalty sluit perfect aan op onze doelstellingen en daarnaast spreken we met Team Loyalty een grotere doelgroep aan. In het begin gaven wij aandacht aan onze vaste grossiers en AGF speciaalzaken, maar dankzij Team Loyalty spreken wij al onze loyale partners aan. Van retailers in Nederland tot in België.

DE OPLOSSING

Relevante koppeling tussen relatie en evenement

Team Loyalty stemt het evenementenprogramma af op basis van de resultaten van het interesseonderzoek. Voor iedere relatie wordt een persoonlijk klantprofiel opgesteld. Inzicht is de manier om relevante koppelingen te maken tussen relatie en evenement. Tevens faciliteert Team Loyalty ons in planning en organisatie van het evenemententraject. Van het inkopen van tickets tot de beste plaatsen tijdens het evenement.

HET RESULTAAT

De klantrelatie versterkt

2015 staat voor ons in het teken van het versterken van de klantrelatie. Wij hebben met Mario Janssen om de tafel gezeten en bepaald hoe wij dit doel kunnen bereiken. Wij hebben onder andere gesproken over de manier hoe wij onze klanten voor een evenement uitnodigen en wie er beslist met wie de relatie naar het evenement toe gaat. Gaat een vertegenwoordiger van Chiquita mee? Of mag de relatie zelf beslissen met wie hij gaat? Mario heeft ons overtuigd van de voordelen die zich voordoen als de genodigde zelf mag bepalen wie hij naar het evenement toeneemt. Wij merken ook dat deze manier van uitnodigen bij onze relaties in de smaak valt. Laatst hadden wij bijvoorbeeld een relatie uit België uitgenodigd voor het TT Circuit in Assen. Het was aan hem met wie hij naar het evenement toe ging. Een enorm enthousiasme en positieve feedback was het resultaat.

Op dit moment werken wij ruim een jaar samen. Team Loyalty ondersteunt ons vooral in organisatie van het evenement. Daarnaast regelen wij een aantal zaken zelf, zoals het uitnodigingstraject, de opvolging van de tickets en het verzenden van de tickets. Wat ik merk is dat Angelique en Nelleke, onze contactpersonen bij Team Loyalty, heel flexibel en bereikbaar zijn. De aanvulling van Team Loyalty sluit daardoor perfect aan op onze werkzaamheden. Afgelopen maand bijvoorbeeld was er een wijziging voor ‘De Toppers’. Ondanks dat deze wijziging zich in het weekend voordeed, hebben Angelique en Nelleke het voor ons opgelost. Een zeer professionele houding die het vertrouwen in Team Loyalty versterkt.

Wij geven het gehele relatiebeheer niet uit handen, maar we hebben ondersteuning aan de achterkant nodig. Het uitvoeren van het interesseonderzoek, regelen van tickets, organiseren van grotere klantenevenementen en hier de after sales aan verlenen, zijn daarbij key. We kijken uit naar een nog betere samenwerking in het komende jaar.

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Wij bellen u op, waarna u online toegang tot onze desktop zal verkrijgen. De presentatie duurt ongeveer 15 minuten en is geheel vrijblijvend

Vraag een persoonlijke demo aan >>