Case Study | ROI Groep

Project Description

Last van  een groeiend percentage no-show voor uw relatie-evenementen? Probeer de werkwijze van ROI groep en kom tot waardevolle inzichten voor uw bedrijf én uw relaties 

Case Study | ROI Groep

Vanaf 1994 helpt de ROI groep organisaties met hun wagenparkbeheer en/of facility management. Met heldere adviezen, succesvolle implementaties tot aan volledige uitbesteding. We gaan in gesprek met Jaap van Daalen, oprichter en directeur van ROI groep.


DE UITDAGING

Meer dan alleen voetbal

Voordat wij met Team Loyalty in zee gingen, organiseerden wij de relatie-evenementen zelf. Dit kostte veel tijd en daarnaast is het niet onze core business. Wij wilden graag structureel iets terug doen voor onze relaties, maar wisten niet precies in welke vorm. Team Loyalty kwam met een voorstel om klanten een evenementenprogramma aan te bieden, welke de relatie zou versterken. Wij zijn met dit voorstel akkoord gegaan en hebben gekozen voor het Ajax arrangement.

Echter, gingen weinig relaties op onze uitnodigingen in. Uit de verkregen feedback kwam naar voren dat de genodigden soms niet in voetbal waren geïnteresseerd en ook niet altijd Ajax als favoriete club aangaven. Naar aanleiding van dit gegeven zijn wij opnieuw met Team Loyalty in gesprek gegaan.

DE OPLOSSING

Opstellen klantprofielen

Het gehele uitnodigingstraject lieten we vanaf dat moment in handen van Team Loyalty. Na het uitvoeren van een uitgebreid interesseonderzoek heeft Team Loyalty voor iedere klant een profiel opgesteld. In elk klantprofiel stond weergegeven wie wel en wie niet uitgenodigd wilde worden voor een voetbalwedstrijd van Ajax. Vervolgens werden de juiste relaties benaderd, wat resulteerde in een uitstekende respons en feedback.

HET RESULTAAT

Goed bezocht, hoge waardering

“Team Loyalty heeft meer dan aan onze verwachtingen voldaan. Sinds wij het totale traject hebben uitbesteed, zien wij dat de evenementen goed bezocht en gewaardeerd worden. Wat wij komend jaar aan het pakket toevoegen, is dat wij de individuele voorkeur van onze klanten in kaart willen. Dit betekent dat wij niet alleen willen weten wie van onze relaties geïnteresseerd is in voetbal, maar ook in tennis, musicals, concerten etc.”

Team Loyalty heeft ons overtuigd met haar professionaliteit en de uitstraling naar klanten toe. De individuele en persoonlijke aanpak heeft bij ons het vertrouwen gewekt dat de relatie met iedere klant versterkt. Het hele traject rondom het uitnodigen van relaties en het verkrijgen van feedback neemt veel tijd in beslag. Tijd die wij graag willen besteden aan de uitvoering van onze primaire processen en het persoonlijke contact met onze klanten over onze dienstverlening.

Het belangrijkste voor ons is de waardering die klanten aan het evenement toekennen. Het evenemententraject is een kostbaar traject, dus het is belangrijk dat het een toegevoegde waarde heeft. De evenementen werden het afgelopen jaar beoordeeld met achten en negens, waar wij zeer tevreden over zijn.

Wat ik nog wil toevoegen is onze mening over de discussie of je een vertegenwoordiger van het bedrijf mee moet sturen naar het evenement. Wij hebben bewust gekozen om twee kaarten per relatie aan te bieden, zodat de relatie zelf kan bepalen met wie hij het evenement bezoekt. Volgens mij zit hier een deel van het succes verborgen. Op deze manier ziet de klant het evenement als een cadeau, wat de opkomst vergroot en zowel de zakelijke als persoonlijke band versterkt.

Herkent u uzelf in deze Case?

Wij gaan graag vrijblijvend in gesprek, over de mogelijkheden voor uw organisatie. U komt in contact met een onze specialisten via de online Demo 

U bent binnen een telefoongesprek van 15 minuten volledig op de hoogte!

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Wij bellen u op, waarna u online toegang tot onze desktop zal verkrijgen. De presentatie duurt ongeveer 15 minuten en is geheel vrijblijvend

Vraag een persoonlijke demo aan >>