Zakelijke Evenementen

Zakelijke evenementen: Waarom zijn ze niet effectief voor uw totale klantenbestand?

Zakelijke evenementen organiseren biedt enorm veel kansen voor bedrijven. Tijdens zakelijke evenementen kunt u namelijk de persoonlijke band me uw B2B-relaties versterken. Onder het genot van een hapje en een drankje ontstaat ook de mogelijkheid om het over andere onderwerpen te spreken, dan de waan van de dag.  Om deze redenen wordt veelvuldig geïnvesteerd in relatie budgetten, wat zich uit in tal van mogelijkheden. Dit verschilt van seminars tot open dagen en van jubileumfeesten tot netwerkevents. Maar welke optie is nu het beste? Bij welke evenementsvorm haalt u  het maximale rendement uit uw investering, of misschien beter gezegd uw tijd? Het antwoord op die vraag is simpel: Er bestaat geen allesomvattende succesformule voor zakelijke evenementen.

Dit komt doordat klanten en zakenrelaties allemaal een andere insteek hebben om te participeren aan uw evenement. Waar de ene persoon actief komt lobbyen, gaat de andere persoon voor het sociale aspect. Overigens zijn er ook relaties die op komen dagen uit beleefdheid of uit noodzaak om geen kennis mis te lopen.

Zakelijke evenementen hebben altijd No-show, ondanks de succesfactoren

Deze verscheidenheid aan redenen van relaties om uw zakelijke evenementen te bezoeken, zorgt dat alle evenementsvormen hun eigen succesfactor hebben, maar ook hun eigen risico. No-show ontstaat zodra de agenda van de relatie het niet toelaat of omdat er geen match is met de persoonlijke behoeftes en het doel van het evenement. U kunt helaas niet al uw relaties voorzien van het juiste aanbod met één event. Hierdoor zullen er altijd belangrijke relaties uw uitnodiging afwijzen en haalt u niet het gewenste resultaat uit uw investering.

Om toch succesvol te zijn met zakelijke evenementen is het dus belangrijk om de klant goed te kennen en om de persoonlijke en vakinhoudelijke interesses in kaart te brengen. Als u hier vervolgens op reageert met een passend evenement, zult u merken dat de no-show daalt en dat u alleen maar effectieve zakelijke evenementen organiseert. Het in kaart brengen van interesses is ook geen momentopname omdat deze kunnen veranderen na verloop van tijd.

Uw oplossing

Het organiseren van meerdere zakelijke evenementen is helaas niet altijd haalbaar voor bedrijven. Dit heeft voornamelijk te maken met budget en tijd. Overigens moet de focus op kwaliteit en tevredenheid altijd de boventoon voeren binnen uw relatiebeheer. Welk zakelijke evenementen kunt u dus organiseren om kwaliteit te bieden, voor maximale opkomst, binnen uw eigen tijd en budget?

Event Matching

Event Matching van Team Loyalty zal uitkomst bieden. Met deze methode ontvangen al uw relaties een uitnodiging op maat, op basis van hun eigen vakinhoudelijke en persoonlijke voorkeur. Ook de aanvangsdatum van het evenement wordt gematcht met de agenda van uw relatie, waardoor u geen zorgen hoeft te maken over no-show. Aandacht is het sleutelwoord en Event Matching is de tool tot succes.

Meer Informatie?

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Wij bellen u op, waarna u online toegang tot onze desktop zal verkrijgen. De presentatie duurt ongeveer 15 minuten en is geheel vrijblijvend

Vraag een persoonlijke demo aan >>