Klantenbinding: van tevreden naar loyale klanten


Hoe we met Event Matching de loyaliteit van relaties verhogen

Uit onderzoek blijkt dat gemiddeld 80% van het marketingbudget bij bedrijven wordt besteed aan het werven van nieuwe klanten. Het werven van nieuwe klanten is belangrijk, daar zit het immers het groeipotentieel. Echter 20% van uw huidige klanten zorgen voor 80% van uw toekomstige omzet. Bij Team Loyalty geloven wij daarom dat we uw positie bij uw huidige klanten ook moeten verstevigen.

80/20 regel

Maak van tevreden klanten, loyale klanten

Tevreden klanten zijn niet noodzakelijk loyale klanten. Met een beter aanbod bij de concurrent kan uw klant ineens vertrokken zijn. Het is daarom belangrijk om een relatie op te bouwen met uw klant.

Persoon

Tevreden klanten

Zijn tevreden over de dienst of product, maar vertrekken als ze een beter aanbod kunnen krijgen van een concurrent.


VS
Hart Persoon

Loyale klanten

Zijn ambassadeur van uw organisatie, bevelen uw bedrijf actief aan in hun netwerk en zijn minder vatbaar voor de concurrentie. Ze kunnen tegen een stootje en nemen bovendien vaker en meer producten of diensten af.

Hoe we met Event Matching de loyaliteit verhogen

Bij Team Loyalty onderzoeken we waar uw relaties van houden en koppelen hun interesses aan evenementen. Hierdoor ontstaat een complex netwerk van mensen en interesses. Relaties kunnen wij hiermee we op maat uitnodigen. De kracht van Event Matching zit niet in de gift zelf, maar in de waardevolle en laagdrempelige contactmomenten die het genereert.

Product/dienst + aandacht = stijging loyaliteit

Uw relaties worden gevraagd naar hun interesses, ontvangen een uitnodiging op maat, beleven iets fantastisch en worden na afloop om hun mening gevraagd. Ze voelen zich gehoord en gewaardeerd. Deze aanpak heeft een significante stijging van klantloyaliteit tot gevolg.

8,3

Gemiddelde waardering

Significante stijging loyaliteit

Hart
Persoon