Contact

fischer Benelux – Binnen onze sector spelen goede relaties een enorme rol

Lees hoe fischer Benelux zijn marktleiderschap weet te behouden, door meer structuur in het relatiebeheer aan te brengen. Sindsdien scoren zij alleen nog negens en tienen binnen de klantwaardering! De samenwerking met fischer, die in 1996 is gestart, is opnieuw verlengd! Met deze verlening kunnen we officieel spreken van een ‘zilveren huwelijk’. Een mijlpaal waar wij van Team Loyalty ongelooflijk trots op zijn. Onderstaand een tweetal testimonials van onze gewaardeerde relaties binnen fischer Benelux B.V.

6 min 3 april, 2021

Raymond Hensen- Managing Director ‘Sinds 96’ hebben wij een samenwerking met Team Loyalty. Binnen onze sector spelen goede relaties een enorme rol. Wij willen onze relaties daarom continu bedanken voor hun loyaliteit aan fischer.

Het voornaamste succes van onze samenwerking met Team Loyalty, komt voort uit het feit dat wij in staat zijn om een breed evenementenaanbod te doen, waarbij we onze relaties te keuze geven om met eigen invite (partner, opa, vriend, broer of zus) te participeren. Dit wordt al meerdere decennia enorm gewaardeerd!

Na 25 jaar is deze succesvolle werkwijze volledig verankerd in onze klantstrategie, waar we ook in deze tijd niet van wilde afwijken. Ik denk zelfs dat we in deze periode extra waardering zullen ontvangen, aangezien besparing op dit gebied begrijpelijk en voor de hand liggend zou zijn*. Natuurlijk vonden wij het ook belangrijk om loyaal te blijven aan Team Loyalty!’

Patrick van der Korst– Marketing & Product Manager ‘Persoonlijk contact staat ongelooflijk hoog bij ons in het vaandel binnen alle schakels van de keten. Hier willen we te allen tijde ‘ouderwets’ uniek in zijn én blijven. De samenwerking met Team Loyalty draagt hieraan bij en daar zijn we uiteraard erg blij mee!

Vanuit diverse teams binnen ons bedrijf, ontvang ik regelmatig de namen van relaties die in aanmerking komen voor het beheerprogramma. Deze namen bundel ik vervolgens tot een lijst waar Team Loyalty mee aan de slag kan. Hier is geen specifieke selectieprocedure voor, maar ik laat mij graag leiden door de argumentatie van mijn collega’s.

Het is fantastisch om na afloop reacties te ontvangen van relaties die een evenement hebben bezocht. Vaak gaat dit gepaard met de opmerking dat ze volgend jaar opnieuw een uitnodiging hopen te ontvangen.’

Over de samenwerking met Team Loyalty ben ik daarom zeer positief! Ze gaan professioneel met onze relaties om, vragen ons regelmatig om feedback en we hebben prettig persoonlijk contact met elkaar. En hier ben ik natuurlijk groot voorstander van!’

fischer is marktleider in het produceren en leveren van bevestigingssystemen in de Benelux. Voor uitsluitend Business-to-Business leveren zij simpele nylon pluggen tot zware verankeringstechnieken voor onder andere de Westerschelde tunnel of het HSL traject. Via tussenhandel leveren zij ook aan de ‘doe het zelf’- en bouwmarkt. Voor het bevestigen van schilderijen tot gevel staat fischer garant voor de beste meest innovatieve bevestigingsoplossing. De markt is sterk concurrerend, waar relatiemarketing geen overbodige luxe is. Wij gaan in gesprek met Raymond Hensen, directeur fischer Benelux.

Behoefte aan structurele aanpak

In de jaren waarin Team Loyalty nog niet in zicht was, organiseerden we trainingen en workshops voor onze klanten aangevuld met een stukje entertainment. Het opzetten van elke activiteit nam veel tijd in beslag en het hele traject verliep ongestructureerd. Daarnaast hadden wij weinig inzicht in de opkomst en wisten wij weinig over de interesse in onze trainingen, waardoor wij achter onze oren gingen krabben.

Gezien de hevige concurrentie is een goede relatie met klanten enorm belangrijk voor zowel het behouden van klanten als het uitbreiden van het klantenbestand. Het werd tijd voor een doordacht relatieprogramma dat uitstraalt dat wij de zakelijke relatie met onze klanten belangrijk vinden.

Wij zijn begonnen met het uitnodigen van onze relaties voor voetbalwedstrijden van Ajax. Al gauw bleek dat het Ajax-arrangement bij onze klanten in de smaak viel. Inzicht in de interesse voor een voetbalwedstrijd van Ajax – XYZ hadden wij niet, maar de respons was goed en de reacties waren positief. Wij weten dat werknemers in de bouw over het algemeen interesse hebben in voetbal en het leuk vinden om een voetbalwedstrijd bij te wonen. Wij hadden vier stoelen in de ArenA, waarvan drie voor onze klanten en één voor een accountmanager. Het programma verliep zo georganiseerd dat er altijd wel drie klanten waren die het leuk vonden om een wedstrijd van Ajax live mee te maken.

Na een aantal jaar wilden wij onze relaties meer aanbieden dan alleen voetbal. Klanten raakten verzadigd, waardoor wij op advies van Team Loyalty besloten onze dienstverlening uit te breiden.

Uitbreiding van het evenementenaanbod

Wij zijn onze klanten gaan uitnodigen voor diverse sportevenementen. Eén van deze evenementen was de Formule-1 in Monaco. Met vier topklanten hebben wij twee volle dagen genoten van de autosport. Onze boot lag in de haven van Monaco, vlak voor het Formule-1 circuit. We hadden een fantastisch uitzicht! Iedereen werd voorzien van hapjes en drankjes, wat de beleving compleet maakte. Naast de F1 zijn wij onze klanten ook gaan uitnodigen voor tenniswedstrijden.

Team Loyalty onzorgt ons in de planning en organisatie van onze jaarlijkse golfdag. Iedere relatie wordt netjes uitgenodigd en nagebeld, waardoor het gevoel van erkenning groeit en daarmee de waardering voor fischer.

Voordat wij onze relaties voor evenementen uitnodigden, wilden wij weten wat zij leuk vinden in hun vrije tijd. Team Loyalty adviseerde ons klanten te vragen naar hun interesses. Wij kennen Team Loyalty al enige jaren en zijn bewust van haar kwaliteit. Wij weten dat zij haar producten en diensten met alle professionaliteit levert. Wanneer Team Loyalty een advies uitbrengt, weten wij dat de situatie volledig in kaart is gebracht en naar een passend product is gekeken.

Team Loyalty nam ons mee in de wereld van goed georganiseerde relatiemarketing, waardoor wij de planning en organisatie van ons relatieprogramma aan haar overdragen.

Klanten voor het leven

Onze klanten reageren dolenthousiast op een avondje voetbal van Ajax of het Nederlands elftal. De toename in tevredenheid heeft ervoor gezorgd dat wij een gemiddelde opkomst van 93% hebben gerealiseerd. Wij zien dat relaties, die onderdeel zijn van het Team Loyalty programma, zijn uitgegroeid tot klanten voor het leven. De relaties die mee geweest zijn naar Monaco bijvoorbeeld geven aan nooit meer bij ons weg te willen. Er is geen betere manier om met fans van de Formule-1 een relatie op te bouwen.

Onze klanten worden door Team Loyalty professioneel uitgenodigd en de terugkoppeling naar fischer verloopt vlot. Wij krijgen dan ook regelmatig complimenten over het evenementenprogramma. Als waardering voor de wijze van organiseren scoorden we dit jaar gemiddeld een 9. Er zaten zelf een paar 10en bij! Een resultaat dat we zonder Team Loyalty niet voor mogelijk konden houden. Wat dat betreft kan ik niets meer dan vol lof over de aanpak van Team Loyalty spreken.

Wij zijn erg tevreden over de opkomst op evenementen. Een percentage dik boven de 90, dat wij zonder Team Loyalty niet voor mogelijk konden houden. De tevredenheid over de evenementen is boven gemiddeld, dus wat dat betreft is de organisatie en planning dik in orde. We doen regelmatig een klanttevredenheidsonderzoek waaruit blijkt 99% van onze klanten tevreden is en wij vol trots kunnen zeggen dat het programma van Team Loyalty een perfecte aanvulling is op onze service- en dienstverlening.

We zien dat onze relatie met klanten versterkt, een resultaat dat wij voor ogen hadden toen de samenwerking van start ging. Klasse! Dankzij Team Loyalty hebben wij ons relatiebeheer professioneel kunnen oppakken.

Geïnteresseerd?
Kom in contact.