BONFIX – Verkopen is één ding, maar om je klanten te behouden, ook voor lange termijn, is er zoveel meer belangrijk
BONFIX staat bekend als een innovatief bedrijf dat aandacht heeft voor kwaliteit. Dit gaat verder dan aandacht voor het product, omdat duurzame relaties de sleutel zijn voor het succes. Lees hier de werkwijze en keuzes die zij hierin maken.
BONFIX staat bekend als een innovatief bedrijf dat aandacht heeft voor kwaliteit. Dit gaat verder dan aandacht voor het product, omdat duurzame relaties de sleutel zijn voor het succes. Lees hier de werkwijze en keuzes die zij hierin maken.
BONFIX is een innovatief bedrijf dat aandacht heeft voor duurzame relaties. Het bedrijf richt zich sinds haar oprichting in 1994 op de installatiemarkt. En dankzij een voortvarende, originele en absoluut dynamische aanpak is het Zwolse bedrijf uitgegroeid tot een van de bekendste en belangrijkste spelers op de markt van knel-, press- en soldeerfittingen, kranen, koppelingen, slangen en aanverwante producten. Zij zijn specialist op dit gebied en staan bekend op een werkelijk uniek en zeer uitgebreid assortiment voor de keuken-, tuin-, sanitaire en centrale verwarming branche.
Naast aandacht voor hun producten komt de klant van BONFIX altijd op de eerste plaats. Niet voor niets staat de quote “Opdat we nooit vergeten voor wie we werken” duidelijk zichtbaar op de site en in hun duurzame kantoorpand in Zwolle. Dagelijks wordt iedereen die bij BONFIX werkt of die BONFIX bezoekt aan deze quote herinnerd.
Wij gaan in gesprek met de man achter deze uitspraak, directeur en tevens oprichter van BONFIX, de heer Ing. M(arcel) R. van Buul
Op zoek naar kwaliteit en maatwerk
“Verkopen is één ding, maar om je klanten te behouden, ook voor lange termijn, is er zoveel meer belangrijk”. Het leveren van absolute topkwaliteit voor zeer concurrerende prijzen in combinatie met het nakomen van al onze afspraken staat aan de basis van ons succes. Onze speerpunten zijn dan ook: Klantvriendelijk & Snel! En ik vind het belangrijk en fijn om dit te monitoren en te controleren. Zo weet ik dat onze 24-uursleveringen een uitleveringsgraad van 99,8% hebben. Dit houdt mij en mijn team scherp. Want we gaan altijd voor het beste resultaat.
“Verkopen is één ding, maar om je klanten te behouden, ook voor lange termijn, is er zoveel meer belangrijk”
We staan te allen tijde voor onze klanten klaar en spelen adequaat in op hun wensen. En dit zie ik ook terug in onze aanpak op het gebied van relatiebeheer. Door onze marketing te koppelen aan een samenwerking met Team Loyalty kunnen we ook hierin maatwerk blijven leveren. Zonder dat het ons, inhoudelijk en uitvoerend, te veel van onze kostbare tijd gaat kosten worden onze klanten individueel voorzien. Wij worden daarin volledig ontzorgt.
Tegelijkertijd krijg ik, door o.a. de onderzoeken, alle tools in handen om onze strategie goed te monitoren. Dat was voor de samenwerking met Team Loyalty wel anders. Het aanbod voor onze klanten was te eenzijdig. Zo hadden we wel een skybox bij Pec Zwolle, maar het was te vaak een hele klus om deze vol te krijgen. Team Loyalty kwam vervolgens met een oplossing om het relatieprogramma aan te passen aan de persoonlijke wensen van onze klanten. Zij stelde voor om na te gaan waar onze klanten geïnteresseerd in zijn, om vervolgens aan iedere klant een evenement te koppelen.
Mooi, uniek, efficiënt en nauwkeurig
Zoals gezegd heeft Team Loyalty voor ons een uitgebreid en persoonlijk onderzoek uitgevoerd naar de interesses van onze klanten. Hieruit blijkt o.a. dat veel van onze klanten het fijn vinden om een evenement te bezoeken zonder dat daar direct een relatie of verkoper in zijn of haar nek staat te hijgen. Als ze uit zijn, zijn ze namelijk niet aan het werk. Dat hoeft ook niet. Juist door ze iets moois of unieks te laten beleven met mensen die voor hen belangrijk zijn, maak je de ervaring als vanzelf waardevol.
En dat heeft natuurlijk ook zijn weerslag op mijzelf. Op deze manier hoef ik niet zo nodig meer in het weekend of ’s avonds nog aan het werk door met relaties te gaan eten of een iets te bezoeken. En dat past goed bij mijn manier van werken; efficiënt en nauwkeurig. Want als ik er dan voor kies om iets te gaan doen samen met mijn relaties dan weet ik ook dat dit van beide kanten geen verplichting zal zijn.
Meten is weten
Om goed te kunnen sturen zijn inzichten in resultaat belangrijk. Het klanttevredenheidsonderzoek dat door Team Loyalty wordt uitgevoerd helpt mij om het effect op de loyaliteit te meten. Het is fijn dat wij deze resultaten op een eigen portal kunnen inzien en op tijd kunnen bijsturen, mocht dat nodig zijn. Zo kan ik altijd de reacties peilen en daarop sturen. En haal ik het optimale uit mijn budget. Veelal wordt er zeer positief gereageerd. En dat is wel zo prettig. Want ook hier geldt dat ik voor het hoogst haalbare ga. Eigenlijk precies zoals onze klanten gewend zijn: “Superieur in prijs en kwaliteit!” Deze voortvarende aanpak werpt zijn vruchten af en wij zullen de ingeslagen weg voortzetten. We zitten dus niet stil en komen continu met nieuwe producten in combinatie met originele en leuke acties. Dit alles versterkt onze positie richting onze klanten. Team Loyalty sluit hier uitstekend bij aan!”