Contact

Koninklijke Drukkerij E.M. de Jong – Wij willen klanten op een originele manier benaderen en uitnodigen

Lees in onderstaande case, wat de waarde is van onderzoek in combinatie met events. Zorg naast de glimlach van uw klant voor het behoud van uw marktaandeel.

3 min 3 juni, 2024

Jaarlijks gaat er 300.000 ton papier doorheen, die nodig zijn voor zo’n 60.000 drukorders. Dat klinkt niet alleen indrukwekkend, dat ís het ook. Koninklijke Drukkerij Em. de Jong is een van de grootste spelers op de Europese markt voor retaildrukwerk. We gaan in gesprek met Bert Geefshuijsen, commercieel directeur.

Van gokken, naar weten

Voordat wij met Team Loyalty in contact kwamen nodigden wij onze relaties uit voor voetbalwedstrijden van NAC Breda, theatervoorstellingen en autosportevenementen. Wij nodigden hen puur op de gok uit. Wij hadden geen inzicht in hun interesses, waardoor slechts één soort klant op onze uitnodigingen reageerde. Men reageerde positief op onze uitnodigingen, maar wij zagen op elk evenement dezelfde mensen verschijnen.

Na ongeveer 4 jaar zijn wij met ons uitnodigingstraject gestopt. Wij willen voor ieder wat wils organiseren en daarmee de respons op uitnodigen en de opkomst op evenementen verhogen. Om deze doelen te realiseren, hebben wij echter inzicht nodig in interesses en voorkeuren van onze relaties. Koninklijke Drukkerij Em. de Jong heeft een groot marktaandeel, maar het is voor ons ook belangrijk dat we onze klanten behouden. Wij willen klanten op een originele manier benaderen en uitnodigen. De dienst van Team Loyalty sluit hier buitengewoon op aan.

In kaart brengen interesses

Middels een presentatie op locatie heeft Team Loyalty haar aanpak gepresenteerd. De manier waarop Team Loyalty de interesses van iedere relatie in kaart brengt vinden wij zeer interessant. Vanuit het perspectief van de klant evenementen aanbieden is een aanpak waar wij zeer enthousiast over zijn.

95% positieve feedback

Wij weten nu waar onze relaties van houden. De uitkomsten waren soms verrassend. Het was duidelijk dat wij niet op de hoogte waren van de interesses van onze klanten. De feedback die zij gaven was fantastisch. Zij vinden het interesse onderzoek professioneel, maar zij vinden het vooral leuk dat wij interesse tonen.

De drukkerij begeeft zich in een moeilijke markt. Het is voor ons daarom extra belangrijk dat wij onze klanten behouden en dat wij op de hoogte zijn van hun verwachtingen. Team Loyalty heeft daarbij een zeer belangrijke rol gespeeld. Wij hebben grote stappen gemaakt in een relatief korte periode. We kennen onze klanten nu echt! De resultaten van het interesse onderzoek zijn onlangs gepresenteerd en de resultaten zijn overweldigend. Met een respons van 90% en 95% positieve feedback hebben wij onszelf overtroffen. Stijn de Jong, algemeen directeur Koninklijke Drukkerij Em .de Jong, en ik gaan zeker naar de mogelijkheden kijken op welke manier wij de samenwerking met Team Loyalty kunnen uitbreiden.

Afgelopen weekend zijn wij met een aantal relaties naar de Toppers geweest. Een mooie ervaring, voor zowel ons als onze relaties. Iedereen was enthousiast en de organisatie van onder andere de uitnodigingen, parkeervergunningen en zitplaatsen was gewoon top! Wij hebben al met al een fantastische avond gehad! Met de Toppers hebben wij een enorm goede indruk achter gelaten, wat de waardering zonder twijfel goed doet. Onze klanten zijn enthousiast over het opbouwen van een sterkere relatie, zowel met ons als met elkaar. Als we deze lijn voortzetten, dan zullen wij ons doel bereiken.

Geïnteresseerd?
Kom in contact.