Koro Enveloppen – Wij zien dat we met elke klant een vaste relatie opbouwen
Voorkom stress en bespaar tijd en energie. Geef uw relatie een ervaring cadeau en val echt op binnen de stapel van kerstpakketten! Lees het voorbeeld van Koro Enveloppen. Van enveloppen tot visitekaartje, van standaard vouwdozen tot op maat gemaakte verpakkingen: Koro is de specialist op het gebied van grafische producten en diensten.
Voorkom stress en bespaar tijd en energie. Geef uw relatie een ervaring cadeau en val echt op binnen de stapel van kerstpakketten! Lees het voorbeeld van Koro Enveloppen.
Van enveloppen tot visitekaartje, van standaard vouwdozen tot op maat gemaakte verpakkingen: Koro is de specialist op het gebied van grafische producten en diensten. Zonder afbreuk te doen aan service en kwaliteit, levert Koro tegen een zeer concurrerend prijsniveau. Via haar webshop Enveloppenland.nl levert zij zelfs de meest bijzondere enveloppen en verpakkingen per stuk. Michel Antuzzi en Peter Mastwijk, de mannen achter Koro PackVision, Koro Enveloppen en Enveloppenland.nl, vinden het belangrijk dat iedere relatie ervaart hoe veel hij voor het bedrijf betekent.
Uit eigen ervaring kunnen wij zeggen: de manier waarop Koro haar waardering voor de klantrelatie laat zien is top! Team Loyalty is al jaren klant en is uitermate tevreden over het steeds terugkerende resultaat. Wij gaan in gesprek met Michel Antuzzi, mede-eigenaar Koro Enveloppen, Koro PackVision en Enveloppenland.nl.
Persoonlijke waardering
De samenwerking met Team Loyalty is ruim 13 jaar geleden van start gegaan. De jaren daarvoor gaven wij onze relaties vooral in de kerstperiode iets extra’s. Wij zagen dat als het juiste moment voor het tonen van waardering. Wij gaven hen niet zomaar een flesje wijn, maar een zorgvuldig samengesteld pakket van vlees of vis. Dat was toentertijd een mooie toevoeging aan deze feestdagen! Ondanks dat een deel van onze relaties uitkeek naar dit pakket, wilde we ook graag eens een keer iets anders doen wat meer aansloot op de persoonlijke wens van onze relatie.
Daarnaast kostte het relatiebeheer ons een hoop tijd en energie. Het is een hele organisatie om alle relatiegeschenken op maat samen te stellen, binnen een bepaald tijdsbestek. Het gaf intern een hoop stress om de pakketten op tijd en persoonlijk af te leveren. Het inhuren van een koerier was voor ons geen optie. Een aanpak die door onze relaties zeer wordt gewaardeerd.
De interne organisatie had ruimte nodig, maar wij willen onze relaties wel iets extra’s blijven geven. Vanuit dit oogpunt zijn wij de samenwerking met Team Loyalty gestart.
Van het in kaart brengen van interesses tot het uitnodigen van relaties
- Team Loyalty organiseert het gehele relatiebeheerprogramma. Het interesse-onderzoek, het verzorgen van de uitnodigingen en het nabellen van onze relaties wordt door Team Loyalty gedaan. De ervaringen worden vervolgens door Team Loyalty naar ons teruggekoppeld. In eerste instantie wilden wij deze activiteit zelf organiseren, maar dit werd intern te ad hoc gedaan. Daarnaast voert Team Loyalty voor ons jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek uit.
- Team Loyalty voldoet ieder jaar aan onze verwachtingen. Met name het interesse-onderzoek en de hele organisatie rondom het onderzoek verdient een dikke pluim! Het samenstellen van de vragen met daarbij de juiste benadering vraagt om inzicht. Team Loyalty heeft dit inzicht, wat ervoor zorgt dat Team Loyalty haar belofte waarmaakt.
Een vaste groep loyale relaties
Ieder jaar kunnen wij onze relaties iets bijzonders geven, wat de klantrelatie versterkt. Daarnaast is het zaak om te weten wie wel en wie niet uitgenodigd wil worden. Team Loyalty brengt dit voor ons in kaart, waardoor wij de juiste personen benaderen. Hierdoor hebben wij momenteel een opkomst van maar liefst 95%, met daarbij een waardering van een 8,8! Team Loyalty heeft ervoor gezorgd dat we niet meer stoeien met de vraag ‘hoe kunnen wij de klanttevredenheid verbeteren?’, maar ‘hoe kunnen wij deze lijn met positieve feedback voortzetten?’
Wij zien dat we met elke klant een vaste relatie opbouwen. Naast de “normale” contactmomenten hebben we de contactmomenten via Team Loyalty. Op deze manier krijgen onze relaties de aandacht die zij verdienen. Wanneer iemand naar een voetbalwedstrijd is geweest of naar een concert vindt hij het leuk om daarover te vertellen. Deze terugkoppeling naar onze werknemers werkt motiverend. We vinden het fantastisch dat wij hen iets extra’s kunnen geven en om te zien dat zij zich daardoor bij Koro betrokken voelen.
We zien al een aantal jaren een constante lijn in het aantal relaties (94%) dat op een evenement verschijnt. Een resultaat waar wij enorm tevreden over zijn! Momenteel zitten wij zelfs op een showpercentage van 95%. Daarnaast is ontzorging een referentiepunt waar Team Loyalty trots op mag zijn!
Wij willen in beweging blijven. Dit geldt ook voor het relatiebeheerprogramma en de samenwerking met Team Loyalty. We zullen blijven kijken naar de ontwikkelingen binnen Team Loyalty en of die wellicht aansluiten bij onze nieuwe plannen. Wij staan open voor een samenwerking in de breedste zin van het woord. Kijk voor meer informatie op www.koro.nl.