Zakelijke evenementen Team Loyalty

Zakelijke evenementen: De grootste faalfactoren!

Zakelijke evenementen organiseren biedt enorm veel kansen voor bedrijven. Tijdens zakelijke evenementen kunt u namelijk de persoonlijke band me uw B2B-relaties versterken. Onder het genot van een hapje en een drankje ontstaat ook de mogelijkheid om het over andere onderwerpen te spreken, dan de waan van de dag.  Om deze redenen wordt veelvuldig geïnvesteerd in relatie budgetten, wat zich uit in tal van mogelijkheden. Dit verschilt van seminars tot open dagen en van jubileumfeesten tot netwerkevents. Maar welke optie is nu het beste? Bij welke evenementsvorm haalt u  het maximale rendement uit uw investering, of misschien beter gezegd uw tijd? Het antwoord op die vraag is simpel: Er bestaat geen allesomvattende succesformule voor zakelijke evenementen!

Zakelijke evenementen hebben altijd No-show, ondanks de succesfactoren

Klanten en zakenrelaties hebben allemaal een andere insteek om te participeren aan uw evenement. Waar de ene persoon actief komt lobbyen, gaat de andere persoon voor het sociale aspect. Overigens zijn er ook relaties die op komen dagen uit beleefdheid of uit noodzaak om geen kennis mis te lopen. Onze ervaring binnen verschillende sectoren en branches, leert dat hierdoor de onvermijdelijke ‘no-show’ ontstaat voor uw zakelijke evenementen.

Doordat relaties uiteenlopende redenen hebben om uw zakelijke evenementen te bezoeken, zorgt dat alle evenementsvormen hun eigen succesfactor hebben, maar ook hun eigen risico. No-show ontstaat zodra de agenda van de relatie het niet toelaat of omdat er geen match is met de persoonlijke behoeftes en het doel van het evenement. Ook spelen de steeds vaker voorkomende comliance-regelingen, een grote rol bij het ontstaan van No-show. Bedrijven leggen bijvoorbeeld in hun eigen statuten vast, dat leden van een Decision Makin Unit (DMU) niet mogen ingaan op een uitnodigingen voor zakelijke evenementen, mits deze plaatsvinden tijdens kantoortijden en met een vakinhoudelijk programma. Hierdoor wordt het bijvoorbeeld steeds moelijker voor u, of uw accountmanagers, om een relatie uit te nodigen voor een voetbalwedstrijd, bedrijfsbarbecue of golfdag.

Helaas kunt u niet al uw relaties voorzien van het juiste aanbod met één zakelijk evenement. Hierdoor zullen er altijd belangrijke keyaccounts uw uitnodiging afwijzen en haalt u niet het gewenste resultaat uit uw investering. in onderstaand overzicht vindt u de belangrijkste faalfactoren van zakelijke evenementen, met als gevolg dat er jaarlijst voor miljoenen euro’s aan ‘relatiebudget’ verloren gaat.

Zakelijke Evenementen leegstand

Meer dan 10% van de genodigden komt niet opdagen op het evenementen, omdat de agenda het niet toelaat.

De gewenste keyaccounts zijn niet aanwezig op het evenement vanwege comliance regelingen vanuit hun eigen organisatie.

Relaties komen niet opdagen omdat het programma niet aansluit op de vakinhoudelijke en/of persoonlijke interesses

De organiserende partij heeft niet alle genodigden evenveel persoonlijke aandacht kunnen bieden tijdens het evenement, waardoor zij de volgende keer niet zullen participeren.

Na afloop van het evenement wordt niet inzichtelijk gemaakt wat de persoonlijke ervaring van de relatie is geweest en of zij de volgende keer opnieuw zullen participeren.

Faalfactoren van zakelijke evenementen zijn te voorkomen!

Om toch succesvol te zijn met zakelijke evenementen is het dus belangrijk om de klant goed te kennen en om de persoonlijke en vakinhoudelijke interesses in kaart te brengen. Als u hier vervolgens op reageert met een passend evenement, zult u merken dat de no-show daalt en dat u alleen maar effectieve zakelijke evenementen organiseert. Het in kaart brengen van interesses is ook geen momentopname omdat deze kunnen veranderen na verloop van tijd. Regelmatig onderzoek is dus ook een vereiste voor succesvolle zakelijke evenementen.

Het organiseren van meerdere zakelijke evenementen is helaas niet altijd haalbaar voor bedrijven. Dit heeft voornamelijk te maken met budget en tijd. Overigens moet de focus op kwaliteit en tevredenheid op product- en serviceniveau, altijd de boventoon voeren binnen uw relatiebeheer. Welk zakelijke evenementen kunt u dus organiseren om kwaliteit te bieden, met maximale opkomst, binnen uw eigen tijd en budget?

Event Matching

‘Event Matching’ van Team Loyalty zal uitkomst bieden. Met deze methode ontvangen al uw relaties een uitnodiging op maat, op basis van hun eigen vakinhoudelijke en persoonlijke voorkeur. Ook de aanvangsdatum van het evenement wordt gematcht met de agenda van uw relatie, waardoor u geen zorgen hoeft te maken over no-show. Aandacht is het sleutelwoord en Event Matching is de tool tot succes.

Bent u benieuwd wat Event Matching precies inhoudt en voor welke bedrijven wij werken? Dit staat allemaal beschreven in de whitepaper: ‘Meer rendement uit uw relatiebudget’. Download de whitepaper nu gratis en profiteer van ruim dertig jaar ervaring en ontwikkeling!

Door de methode in onze whitepaper nu zelf toe te passen:

Versterkt u de relatie met uw belangrijkste klanten
Waardoor u bouwt aan loyaliteit op een persoonlijke manier
Hierbij creëert u diverse Up- en Cross-sell mogelijkheden
Onderscheidt u zich nog meer ten opzichte van uw concurrent
En bespaart u aanzienlijk op uw relatie- en marketingbudget!
Gratis Downloaden

Ga voor effectieve zakelijke evenementen met de werkwijze van Team Loyalty!

Resultaten waar wij trots op zijn

90%

Opkomst op evenementen

91%

Respons op onderzoek

25%

Besparing op relatiebudget

8.9

Waardering voor evenementen

99%

Neemt een nieuwe uitnodiging aan

100%

Ontzorging

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Vraag een persoonlijke demo aan >>

Wij bellen u op, waarna u online toegang tot onze desktop zal verkrijgen. De presentatie duurt ongeveer 15 minuten en is geheel vrijblijvend

Vraag een persoonlijke demo aan >>