Skybox? Voorkom dat u ‘sky’ verkoopt!

Skybox: Het inzetten van een Skybox voor klantenbinding, is een bekend Hollands fenomeen. Exploitatie van een skybox, gaat helaas gepaard met een hoop tijd- en energieverlies. Dit is natuurlijk jammer omdat sport enorme verbindende en verbroederende eigenschappen heeft, waar bedrijven dankbaar gebruik van kunnen maken. Een avondje Ajax in de hoofdstad, Brabantse gezelligheid bij PSV en de atmosfeer in ´De Kuip´ van Feyenoord, zijn dan ook de meest herkenbare plekken om deze ´verbroedering´ te bewerkstelligen en om een sterke relatie met de klant op te bouwen. De beschikbare plaatsen opvullen met de ideale kandidaten, komt helaas (op topwedstrijden na) niet veel voor. Bovendien kunnen de kosten per seizoen hoog oplopen voor een prominente plek in het stadion. Door deze ontwikkeling wordt er steeds vaker getwijfeld over hoe rendabel stadionstoelen of een skybox nu daadwerkelijk zijn voor bedrijven. Of dit gevoel terecht is kunt u lezen in het vervolg van dit artikel.  

Voetbal

Het sponsoren van ´sky´ in de skybox. vormt voor de bedrijven de grootste doorn in het oog. De stoelen in de skybox zijn (op de topwedstrijden na) niet voldoende gevuld doordat klanten niet zijn ingegaan op een uitnodiging. Om dit tegen te gaan worden relaties uitgenodigd die niet initieel op de lijst stonden of wordt de kaart weggegeven aan personeel en/of vrienden en familie. Op deze manier wordt in ieder geval de stoel warm gehouden en voelt het in mindere mate als weggegooid geld.

Een skybox kan zeker nog rendabel zijn

Is het uitnodigen van klanten voor voetbalwedstrijden dan niet meer van deze tijd? Wat ons betreft is dit niet het geval! Nog steeds hebben zowel de grote als kleine clubs een trouwe supportersschare, die de liefde voor de sport wekelijks uiten. Nog steeds kijken wij massaal naar onze Nederlandse helden in Oranje en hebben we elke maandag discussie over wie er kampioen gaat worden dit jaar.

Veranderende interesses

De interesse is er nog steeds hoog en klanten zullen heus nog wel ingaan op een uitnodiging, wanneer u behoefte inzichtelijk heeft. Hoe goed kent u de klant nu eigenlijk echt? Weet u bijvoorbeeld  per relatie wat de beweegredenen zijn om wel of niet een uitnodiging te accepteren? Zijn het de opgelegde compliance regels vanuit het bedrijf? Heeft uw klant iets anders in zijn agenda staan met hogere prioriteit of is het interesseniveau simpelweg niet hoog genoeg?

Expert op het gebied van relatiebeheer

Interesse en kennis is het startpunt om meer rendement uit uw B2B-relaties te halen en om het daarvoor gereserveerde budget optimaal te investeren. Wij, van Team Loyalty hebben er een dagtaak van gemaakt om onderzoek te doen naar klantinteresses voor bedrijven. Vervolgens gebruiken wij dit kennisprofiel om een gepast aanbod te bieden voor uw relaties. Onze succesvolle werkwijze is het product van dertig jaar ervaring en ontwikkeling, binnen een breed scala van branches. Dit maakt ons specialist op het gebied van relatiebeheer en klantloyaliteit. Wist u bijvoorbeeld dat:

Meer dan de helft van de skyboxen tijdens een gemiddelde wedstrijd leeg of niet volledig gevuld zijn?

Het overgrote deel van de skybox-houders (80%) niet inzichtelijk heeft of de investering geld oplevert?

Ongeveer 70% van de skybox-houders ook niet de gewenste relaties weten te bereiken om te bouwen aan klantenbinding?

Zo kunnen wij nog wel even doorgaan met cijfers en feiten over het effectief inzetten van relatiebudget en het meetbaar maken van klantloyaliteit. Dit alles met het doel om bedrijven te helpen met groeien, door de bestaande relatie aan zich te binden. Wij werken zowel voor het MKB als voor het grootbedrijf, binnen ieder denkbaar segment. Bent u die CEO, relatiebeheerder, marketeer of salesman die er alles aan wilt doen om het maximale uit B2B-relaties te halen?

Dan raden wij sterk aan om onderstaande whitepaper te downloaden. Hierin staat kort en krachtig onze werkwijze uitgelegd, waarna u zelf aan de slag kunt met het effectief investeren in uw B2B-relaties. Bent u actief binnen sponsoring van (sport) evenementen, in het bezit van een skybox/stadionstoelen of overweegt u om hier in te investeren? Profiteer dan van onze werkwijze en stop met het sponsoren van ‘Sky’ in uw skybox!

Relatiebeheer als Groeistrategie

  Pas de methode in onze whitepaper nu zelf toe:

 

✓  Versterk de relatie met uw belangrijkste klanten
✓  Bouw aan loyaliteit op een persoonlijke manier
✓  Creëer diverse Up- en Cross-sell mogelijkheden
✓  Onderscheid u nog meer ten opzichte van uw concurrent
✓  Bespaar aanzienlijk op uw relatie- en marketingbudget!

MR. van Buul: BONFIX

“Zo hadden we wel een skybox bij Pec Zwolle, maar het was te vaak een hele klus om deze vol te krijgen. Team Loyalty kwam vervolgens met een oplossing om het relatieprogramma aan te passen aan de persoonlijke wensen van onze klanten.”

Peter Hoorn: Sharp

“Wij hebben het aantal plaatsen in de Arena verminderd, van acht naar vier plekken, maar willen onze relaties niet te kort doen. Het interesseonderzoek is een perfecte aanvulling, waardoor we op tevreden voet verder zijn gegaan”

Wijnand Akkerman: Wagenplan

“Veel van onze relaties zijn gek op voetbal. Een groot deel van hen nodigen wij dan ook graag uit voor voetbalwedstrijden. Als er klanten zijn die niets met voetbal hebben, dan bieden wij hen uiteraard een andere optie. Zo hebben wij klanten uitgenodigd voor een wellnessdag. Iets waar ik helemaal niets mee heb, maar op het advies van het management ben ik daar in mee gegaan. Het bleek inderdaad dat wij daarmee weer een andere groep klanten aanspreken

Wveen.com - William van veen