Loyalty platform

Loyalty Platform: Ons antwoord op uw vraag

Loyalty Platform: Op deze pagina zoomen wij dieper in op ons unieke loyalty platform. Wanneer u samen met ons aan de slag gaat met ‘Event Matching’, biedt uw persoonlijke loyalty platform, inzicht in de status van onze werkwijze én de ontwikkeling die uw relatie doormaakt. Event Matching is een samenspel tussen het verzamelen van kennis en de de juiste opvolging van behoefte en voorkeur. Het loyalty platform ondersteunt u hier bij!

Loyaliteit ontstaat wanneer u constant de verwachting van uw klant weet te overtreffen. Het loyalty platform biedt hier de juiste handvatten voor!

Loyalty platform
status onderzoek

Status van ‘Event Matching’ op klantniveau

In eerste instantie biedt het loyalty platform een statusupdate. Zoals u eerder heeft kunnen lezen, bestaat Event Matching uit een tweetal onderzoeken, een uitnodiging op maat én de juiste nazorg van het door de klant samengestelde evenement. Omdat Event Matching volledig is afgericht op de agenda (of voorkeur) van uw relatie, zal de status per persoon uiteenlopen. In het loyalty platform kunt u precies zien in welk stadium van Event Matching, uw klant zich bevindt.

U krijgt antwoord op de vraag: ‘Op welk punt bevindt mijn klant zich in het loyaliteitstraject?’ 

Status onderzoek

Onderzoeksresultaten

Inzicht in de behoefte en voorkeur van uw klant, biedt de mogelijkheid om de verwachting van uw klant te overtreffen! In het loyalty platform vindt u per klant de resultaten van het Klantloyaliteitsonderzoek (KLO) en Intersseonderzoek, wanneer deze succesvol zijn afgerond. De combinatie van beide onderzoeken, geeft u waardevol inzicht in het succes van uw huidige relatiebeheerstrategie. Tegelijkertijd bent u op de hoogte van kansen om deze strategie te verbeteren.

De onderzoeksresultaten geven u antwoord op de vraag: ‘Waar liggen mijn kansen om de relatie met mijn keyaccounts te versterken?’

loyalty platform notificatie

Notificaties

Relaties onderhouden kost tijd en energie. Helaas zitten er maar 24 uur in een dag, waarbij u er ook voor moet zorgen, dat de kwaliteit uw product/dienst, conform de verwachting van uw klant blijft. Dit maakt het lastig om alle klanten evenveel aandacht te bieden die zij verdienen. Met Event Matching van Team Loyalty wordt u op dit punt ontzorgt. Echter bent u diegene die uw klant het beste kent. Om u (en uw accountmanagers) betrokken te houden bij het loyaliteitstraject, geeft het loyalty platform u een tijdige notificatie, wanneer er een bepaalde actie van u wordt verwacht. Wilt om meer weten over deze acties? Klik dan hier voor een gedetailleerd inzicht!

De notificaties uit het loyalty platform geven u antwoord op de vraag: ‘Wat wordt er van mij en mijn accountmanagers verwacht om ‘Event Matching’ succesvol te maken?  

Waardering voor evenementen

Het effect van ‘Event Matching’

In het loyalty platform kunt u de waardering en reacties terugvinden, van klanten die een evenement hebben bezocht. De effecten van onze werkwijze zijn direct, in positieve zin, terug te zien in dit overzicht! Dit komt doordat uw klant zelf het evenementenprogramma heeft samengesteld, volledig afgestemd op zijn/haar behoefte en voorkeur. Gemiddeld worden evenementen gewaardeerd met een 8.9 en neemt 99% de volgende keer opnieuw een uitnodiging aan!

Uw klanten geven met hun reactie het antwoord op de vraag: ‘Hoe wordt het loyaliteitstraject door mijn klanten ervaren?’

Mate van aanbeveling

De mate van aanbeveling

Door regelmatig Event Matching toe te passen, groeit de mate van aanbeveling bij uw relaties. Deze ontwikkeling is, in het loyalty platform, op klantniveau te monitoren. Een klant die u actief aanbeveelt binnen zijn/haar eigen netwerk, vergroot niet alleen de kans op new business. De klant geeft namelijk ook aan dat hij/zij meer dan tevreden is over uw product en/of dienstverlening én de onderlinge samenwerking. Hiermee zet u de concurrentie volledig buitenspel. Een zeer waardevol inzicht voor de toekomst met uw klant.

In dit overzicht krijgt u dus antwoord op de belangrijkste vraag: ‘Wat levert mijn investering op?’

Het Loyalty Platform van Team Loyalty: De ideale tool voor uw accountmanagers

Onze werkwijze én het hierbij horende loyalty platform, is het resultaat van ruim dertig jaar ervaring en ontwikkeling. Event Matching focust op klantenbinding en klantloyaliteit op sociaal/emotioneel niveau, wat in onze optiek de meest waardevolle vorm is. Wij nemen u graag verder mee in onze visie omtrent klantloyaliteit en onze tool om dit te bereiken. Aangezien effectief relatiebeheer, zijn oorsprong vindt in persoonlijk contact, willen wij hetzelfde doen met onze introductie aan u!

Via onderstaande knop plant u een volledig vrijblijvende telefonische afspraak met ons in, op een moment dat het u het beste schikt! Wij geven u middels schermdeling een korte introductie van ‘Event Matching’ en laten u het loyalty platform verder zien.

Plan een Demo in
Loyalty Platform: Ons antwoord op uw vraag!

Casio BeneluxHoe spreekt u succesvol de waardering uit richting uw klant, in een razendsnel veranderende markt? Casio Benelux, Watch Division benut de mogelijkheden optimaal .

Case study | Casio Benelux 

“Ik ben al meer dan de helft van mijn werkende leven verbonden aan het merk ‘Casio’, je kunt dus gerust zeggen dat dit horlogemerk een plek in mijn hart heeft. En in mijn huis uiteraard, want daar komt geen ander horlogemerk naar binnen, dat zul je begrijpen.”

Aan het woord is de heer Erik Velthoven, Senior Sales Manager van Casio Benelux, Watch division. We zijn met hem in gesprek over de keuze om samen te werken met Team Loyalty. Hierbij praten we over het ondernemerschap, over wat belangrijk is om overeind te blijven in de steeds veranderende (“en interessante”) markt en over zijn respect voor de diverse relaties van hun bedrijf; “Dan bedoel ik de juweliers die, net als veel retailers, vaak langdurig hard werken en van wie ook nog veel wordt gevraagd op het gebied van ondernemerschap en creativiteit.”

Draagvlak creëren

“Mario Janssen van Team Loyalty heeft ons al een aantal jaren geleden benaderd om te praten over de unieke werkwijze van Team Loyalty. Maar op dat moment vonden we nog niet voldoende draagvlak binnen onze organisatie”. Door snelle verandering in de horlogemarkt met verschuivingen van offline naar een omnichannel omgeving beseften wij dat de klassieke aanpak van “wij bedenken iets leuks dat past voor allemaal” niet meer van toepassing was. We wilden graag een manier vinden om onze relaties op een natuurlijke, intrinsieke manier aan ons te binden. Team Loyalty biedt daarin voldoende handvatten.

Door snelle verandering in de horlogemarkt (…) beseften wij dat de klassieke aanpak van “wij bedenken iets leuks dat past voor allemaal” niet meer van toepassing was_aldus Erik Velthoven

Onvergetelijk

Kijk, het is wel zo dat men over het algemeen enthousiast reageert,  wanneer we een relatie meenemen naar de formule 1, wat wijsponsoren. Zelfs de mensen die in eerste instantie niets hebben met racen reageren wel verheugd op een dag waarin ze volledig in de watten zijn gelegd. Maar dat gevoel ebt dan ook weer snel weg. Het raakt niets op gevoelsniveau. En juist dat menselijk aspect binnen deze manier van benaderen blijkt zo belangrijk en onderscheidend. Zo is het Team Loyalty bijvoorbeeld gelukt om voor een waardevolle relatie van ons kaartjes te bemachtigen voor André Rieu. Ze waren uitverkocht maar Mario kon ze wonderbaarlijk genoeg nog regelen. Voor deze relatie was dit letterlijk een droom die uitkwam. Hij heeft dit evenement met zijn vrouw bezocht. Zonder dat wij daar bij waren. En mede juist daardoor is dit niet alleen voor de relatie een onvergetelijke moment. We hebben zo veel enthousiasme en waardering gekregen dat dit, ook voor onze collega’s, positief doorwerkt.

Langdurige kwaliteit

Ook bij ons raakt dat de juiste snaar. Want persoonlijke aandacht met ruimte voor de mens is voor Casio heel belangrijk. Dat is iets waar wij in geloven. We ontwikkelen alles zelf en leveren daarmee langdurige kwaliteit. We zijn geen modemerk en niets aan ons is wat dat betreft vluchtig. En op die manier willen we dan ook staan voor onze relaties.

We kiezen heel bewust, vanuit zowel marketing als sales, op een aanpak gericht op de lange termijn. Zo zijn we gestart met een duidelijk beeld van hoe onze relaties zich aan ons verbinden. Dit gebeurt met behulp van o.a. de Net Promoter Score (NPS) uitgevoerd door Team Loyalty. Zo werd en blijft het voor ons inzichtelijk in welke relaties we stap voor stap willlen investeren.

Betrekkelijk klein klantenbestand

Casio heeft een selectief klantenbestand en dat blijkt juist interessant. Bij een compact klantenbestand is het goed mogelijk om meer informatie uit respondenten te krijgen met kwalitatief onderzoek. Hierbij ontstaat de kans om uitgebreid door te vragen en om de onderzoeksvraag verder uit te diepen.

Juiste relatie aan je weten te binden 

Door de snelle digitale ontwikkelingen merken we dat we ons niet hoeven te richten op een uitbreiding van ons klantenbestand. Het is veel interessanter om de juiste relaties aan je te binden en samen verder te bouwen. Om saamhorigheid te creëren en te doen wat bij ons past. Daar ligt onze toekomst. En dan komen er als vanzelf ook voor mij nog veel meer jaren bij waarin ik verbonden blijf met dit fantastische merk. Daar teken ik voor!”

Vraag de Loyalty Scan aan!